• Logo skupiny Připomínky k webu
    aktivita před 8 měsíci, 2 týdny

    Co se na webu změnilo, připravuje se, týká se jen stránek dtpko.cz

    Veřejná skupina / 3 členobé
  • Logo skupiny Tip na článek
    aktivita před 1 rokem

    Zde najdete zajímavé tipy na články z ostatních webů.

    Veřejná skupina / 2 členobé
  • Logo skupiny Fotografie
    aktivita před 1 rokem, 6 měsíci

    Zde bude vše okolo fotek

    Veřejná skupina / 3 členobé
  • Logo skupiny Zprávy a novinky
    aktivita před 2 roky, 1 měsícem

    Zajímavé zprávy ze světa o kterých je třeba se zmínit…

    Veřejná skupina / 1 člen
  • Logo skupiny Dtpko on-line
    aktivita před 2 roky, 1 měsícem

    Co se děje ve studiu, co se řešilo a vyřešilo.

    Veřejná skupina / 3 členobé
  • Logo skupiny dtpko.cz
    aktivita před 2 roky, 3 měsíci

    Tato skupina je pouze pro členy dtpko.cz

    Soukromá skupina / 1 člen
  • Logo skupiny Photoshop
    aktivita před 2 roky, 4 měsíci

    O photoshopu

    Veřejná skupina / 3 členobé
  • Logo skupiny Ostatní
    aktivita před 2 roky, 7 měsíci

    Co se do ostatních rubrik nehodí

    Veřejná skupina / 1 člen
  • Logo skupiny Zajímavé weby
    aktivita před 2 roky, 9 měsíci

    zde najdete tipy na zajímavé www stránky.

    Veřejná skupina / 3 členobé
  • Logo skupiny 3D Grafika
    aktivita před 3 roky, 1 měsícem

    Vše o 3D grafice

    Veřejná skupina / 2 členobé
  • Logo skupiny Hlášky týdne
    aktivita před 3 roky, 5 měsíci

    Čemu jsme se v dtpku zasmáli…

    Veřejná skupina / 1 člen
  • Logo skupiny DTP
    aktivita před 4 roky, 1 měsícem

    Vše o DTP

    Veřejná skupina / 7 členů
  • Logo skupiny Layar
    aktivita před 4 roky, 3 měsíci

    Vše okolo Augmentit Reality, tvorbě animací a 3D objektů do tohoto programu.

    Veřejná skupina / 1 člen
  • Logo skupiny Skiny do her
    aktivita před 5 let

    V tomto tématu můžete diskutovat o vytváření skinů do her

    Veřejná skupina / 1 člen
  • Logo skupiny Indesign
    aktivita před 5 let, 4 měsíci

    O indesignu

    Veřejná skupina / 2 členobé
  • Logo skupiny Instalace OSX na PC
    aktivita před 5 let, 4 měsíci

    Diskutujte k článku instalace OSX na PC hardware

    Veřejná skupina / 2 členobé

0 Comments

  1. Arial napsal:

    Smazat všechny fonty je radikální krok, a myslím si, že ve velkých firmách je to neřešitelné, pokud by tedy nepřišel příkaz s hůry ;). Ovšem takový příkaz majitele firmy bude stát několik set tisíc korun (za zakoupení nového, servroveho, fontfolia), takže tato situace, je reálná asi tak, jako by nám zaměstnavatel každý týden přidal ;). Je to smutné, ale tak to prostě je :(. Jediné řešení jak donutit majitele, aby legalizoval své písma je na něj podat udání na BSA a čekat co bude. Nicméně ani u této varianty si nedělám velké iluze, že pak následně proběhne legalizace :((

  2. Fanda napsal:

    Osvitoměr, pokud se jedná o expozimetr tak by mě zajímalo, kde autor vzal to označení osvitoměr. Pokud se o expozimetr nejedná, tak by mě zase zajímalo, co tím osvitoměrem autor myslel?

    • Profile photo of Myš Myš napsal:

      Je to totéž!
      expozimetr, osvitoměr – měřicí přístroj, podle kterého se stanoví správné expoziční hodnoty (clonové číslo a doba osvitu). stačí googlit 😉

  3. Profile photo of Zbyněk Zbyněk napsal:

    Ano je to tak. Pokud by nebylo ještě něco jasné, klidně se ptejte, případně napište dotaz do fotoporadny. Pokud budu vědět, rád poradím.

  4. Profile photo of Myš Myš napsal:

    Dík za super článek… Tuhle praxi jsem hltal, víc než předchozí články, kde bylo mraky teorie.. snad to není jedinej díl, mě by se líbil další o praxi 😉

  5. zbynek napsal:

    Díky za komentář. Bohužel bez teorie to nejde. Další praxe bude, pokud to čas dovolí, brzy následovat.

  6. Profile photo of Martin Tablet Martin Tablet napsal:

    Škoda, že není k nakouknutí fotka, pořízená ze stativu jak místost vypadala, když autor nic nenasvěcoval („nic nedělal“) jen takovej cvak ze stativu. Ono by to pro představu bylo ještě lepší… Hodně klientů se třeba diví, co jsme na focení titulky dělali 6 hodin. Mají představu že se přijede, vyfotí a odjede. A to jsou bohužel ochotný i potom platit 🙂 super článek víc takovejch díky

  7. zbynek napsal:

    Ahoj a děkuji za komentář.

    Snímek, který jsem zveřejnil, jakož i další, které budou následovat v dalších kapitolách, nevznikl jako, výukový materiál. Jedná se o finální produkty realizovaných zakázek, na kterých se snažím zájemcům o fotografii ukázat postupy, kterými jsem dosáhl určitého výsledku.

    „Hodně klientů se třeba diví,“ bohužel jsem na tom obdobně. Příčin, proč to tak je, je mnoho a vydalo by to na diskusi.

    Dnes je mnoho uživatelů fotoaparátů, ale ubývá fotografů, kteří ví, že slovo fotografie znamená malba světlem a ne počet megapixelů.

    Zbyněk

  8. Profile photo of Martin Tablet Martin Tablet napsal:

    Aha tak já až díky tomuhle FAQ po dvou měsících našel svoji home stránku s widgety :-)) no nic

  9. Jakub napsal:

    Dík ten layout na vizitky se hodí :-). Člověk to dělal už 100x ale to vyskládání si nikdy neuložim…

  10. Profile photo of Martin Tablet Martin Tablet napsal:

    Na focení mě fascinuje, že ikdyž jdou foťáky co se týká funkcí a třeba rozlišení a kvality snímku neuvěřitelně dopředu, technika focení a postupy jak dosáhnout skvělého snímku zůstává léta stejná, a pro fotografa jedinečná 😉

  11. Zbyněk napsal:

    Máš pravdu. Fotoaparáty jdou dopředu. Funkcí mají jako japonská kalkulačka, ale otázkou je k čemu jsou ty funkce dobré. Fotografické postupy ve svém principu jsou logicky stejné, protože jediný rozdíl mezi současnou digitální a klasickou, tedy analogovou fotografií je jen v záznamovém médiu.

    Myslím si, že než tyto přetechnizované fotoaparáty by bylo vhodnější, kdyby některý z výrobců dal na trh fotoaparát odvozený od kamer typu Nikon FM2, Pentax LX a podbně a hlavně který by měl snímač s expoziční pružností, která by odpovídala kvalitnímu filmu.

  12. Profile photo of testík testík napsal:

    Dobrý den pane Ševčík. Dalo by se nějak poradit jaký fotoaparát a objektiv zvolit na focení ptáků? jedná se mi především o focení například u krmítka, nebo v lese mezi stromy. V letu si zatím netroufám 🙂 děkuji za radu cenová relace do 30 000 Kč.

  13. zbyněk napsal:

    Trochu jste mě zaskočil tímto dotazem. Fotografování zvěře se nevěnuji, ale v podstatě budete asi potřebovat nějakou zrcadlovku a delší, pokud možno hodně světelný zoom, aby jste mohl použít krátké časy. Nějakou konkrétní značku bych neřešil. Chce to spíš odzkoušet co vám bude vyhovovat. Co bych ale jednoznačně doporučil, tak pořádný pevný stativ, protože fotit s delším ohniskem z ruky, kdy vám časy budou vycházet pod 1/100 může být někdy problematické.

    Zbyněk

  14. Pěkný, člověk se prostě musí učit stále 😉

  15. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Hm super patřím k nim taky 🙂 předvedu v pondělí v Práci. Já si říkal že tam něco musí bejt

  16. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Tableťáku velmi chytrej článek jak zaútočit na nejčtenější článek na dtpko.cz 😉 Snahu chválim, ikdyž je to trošku off topic celýho webu :-))

  17. Osobně si myslím a soudruzi z Adobe si to myslí taky, že v dnešní době dělat postsript je přežitek ;).

  18. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Přežitek to určitě je, ale stále narážim na některý stránky, který mi v PDF lezou díky obrazovýmu rámečku nasílený v textech a nejde to vyřešit jinak než přes postscript. Nebo když by někdo potřeboval na flexotisk nasílení objektů kvůli přetisku, taky si teď nevybavuju jestli to jde udělat jinak než přes PS.

    Jsou stále situace, kdy raději sáhnu po PS, ale třeba už jsem jeden z mála 😉 Nicméně není to tak dávno, co jsme byli u nás v dtpku nešťastný, že z Leopardu nejde postcriptovat, tak třeba tento článek udělá jiné nešťastníky šťastnými :-))

  19. Milovníky PS ten článek jistě potěší 😉

  20. Tester napsal:

    V Placle je potřeba mít Alexa rank pod 10 milionů.

  21. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Díky za upozornění opraveno 😉

  22. Všude je to stejný :(. Poslední dobou spíš zažívám tyhlety peklam podobny zadani a komunikace, takze kdyz je neco tak jak bylo kdysi dobrým zvykem a zakázka se udělá na poprvé, tak pomalu trnu hrůzou, že je něco špatně :D. Jenom bych drobně nesouhlasil s tím, že klient, který dřív pracoval v reklamě je dobrá volba. Sice u pár věcí to může být k prospěchu, ale spíše tyhle ty lidi dokáží udělat slušný peklo, protože velmi rychle zapomenou, že i oni byly na druhé straně barikády a dělají přesně to co ještě před časem považovali za peklo :(((.

  23. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    No ono to bylo spíš přirovnání, že líp budeš vysvětlovat něco o rozlišení obrázku člověku kterej dřív dělal v reklamce, než třeba zelináři z Alberta 🙂

  24. Zapoměl jsi zmínit hlavní benefity a to je, že v případě, že z nějakého důvodu, přestaneš platit CC, tak už nikdy neotevřeš věci, které si v tom připravil. Protože ty aplikace nevlastníš, a nepůjde ti to otveřít. To, že pokud se člověk upíše na rok, tak prostě musíš platit i kdyby jsi ležel 3/4 roku v nemocnici a nehrábnul jsi na to. To, že sice máš všechny app k dispozici, ale ve finále budeš využívat jenom zlomek a zbytek v podstatě člověk ani nenaistaluje protože nemá důvod. To, že ti dávají místo, které třeba vůbec nepotřebuješ. No popravdě nevím, Adobe mám rád, ale tímto krokem, se v mých očí chovájí jako Quark před XY lety jenom s tím rozdílem, že Quark sral na aktualizace, kdežto Adobe na tom pracuje. A to ohánění se sloganem, že pro malé podnikatele, je předplatné vlastně výhodou… podle mě není. Pokud to malopadnikatel myslí s legálním softem vážně, tak si prostě vezme půjčku, koupí a vlastní to. A je mu dost jedno, že za pár let sice už bude verze CS15 aon bude mít stale CS6. Prootze mu ta CS6 plne dostacuje a nema potrebu resit nic dalsiho, a tu pujcku jiz davno splatil a je majitelme softu,kdezto takto budes platit do nekonecna, nikdy nebudes nic vlastnit a jak jsem psal kdyz se jednoho krasneho dne rozhodnes, ze uz to platit nebudes, tak tim padem neoteveers ani prd. (mysleno minimalne, IND, ILL)

  25. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Hm tahle věc mě nenapadla, ale je to logický – přestaneš platit – nic neotevřeš. Článek sice nesrovnává výhody a nevýhody, spíše poukazuje na ukončení CS a přibližuje cenu nového produktu CC, ale jestli se to, co píšeš potvrdí, bude na to asi dost negativních reakcí.

  26. Profile photo of Martin Tablet Martin Tablet napsal:

    Na druhou stranu proč bys potřeboval otevřít soubor, když si nezaplatíš další licenci – neprodloužíš licenci tzn. dál nechceš v produktech CC pracovat. Můžeš předat data, které máš uložený, někomu kdo licenci má a soubor otevře.

    Tebe už to nemusí zajímat, nechtěl jsi dál v produktech pracovat… zní to drsně, ale je to tak. Když budeš nemocnej platíš stejně, to nikoho nezajímalo na žádným produktu, kterej se platí za online licenci, nebo si alespoň žádnej nepamatuju.

    Z mojí reakce asi není patrný, že se mi politika Adobe taky nelíbí, ve firmě jsme to počítali a vyjde nás to asi 2x dráž než za krabicovou licenci… Nadruhou stranu kdybych já vlastnil Adobe udělám to stejně, je to skvělej marketingovej tah a zamezí se pirátství…

    • To není o tom, že by člověk nechtěl dá pracovat s produktama. Dovedu si představit situaci, kdy prostě z nějakého důvodu to člověk přestane platit. Nicméně data nikomu předávat nechce, protože jsou to jeho osobní data, dalo by se říci taková autorská činnost a prostě to už neotevře. Takže třeba celou svojí práci může leda tak hodit do koše.

      Jako rozhodně mi to nepřijde fér, nepotřebuji mít nejnovější verzi softu, ale potřebuji mít možnost otevřít svoje třeba 5 let staré věci.

      Co se týká pirátství… kdo chce pirátit, ten si vždycky cestu najde. Naopak si myslím, že tahle cesta vede k tomu, aby si to lidi ukradli, nebo začali používat něco jiného. V dnešní době opensource programů si myslím, že je z čeho vybírat.

  27. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Jelikož nám do soutěže přišly pouze tři bannery, soutěž jsme rozhodli sami. Výhercem nejhezčího banneru je uživatel s nickem Myš a získává tak flashdisk Platinum. Banner se poprvé zobrazí 24. 6. 2013

  28. Radovan napsal:

    Mohli bychom videt finální fotografie? Protože tyto fotky z foceni jsou, jak jenom to rici…. no podle toho kolik s tim bylo prace, bych cekal, ze to bude vypadat trochu jinak.

  29. Profile photo of Myš Myš napsal:

    No mě by zase spíš zajímal snímek bez těch všech úprav, který Zbyněk udělal… něco jako před a po. Finální snímek bude po retuších vypadat dobře, ale o tom tenhle článek podle mého není!

  30. Zbynek napsal:

    Tady asi došlo k drobnému nepochopení situace. Jak jsem psal, fotky byly určeny pro další zpracování grafikem pro nějaké polepy na dodávkách. Budou tedy kombinovány s jinými grafickými prvky, jako jsou loga text a podobně. Tohle musím respektovat a dodat grafikovi materiál se kterým bude mít možnost dále pracovat. Jestli ve finále ty věci z fotky vyřeže a dá tomu jiné pozadí, udělá tonální zásahy a podobně, to já už nevím. Pro mě je důležité, že mu dodám materiál, který mu poskytne maximální využití v jeho práci.
    To je trochu rozdíl, mezi tím, když je fotka finální produkt a kde se fotograf soustředí na celkové vyznění snímku, má možnost pracovat se světelnou atmosférou atd.

    Zbyněk

  31. Zbynek napsal:

    Už jsem to tu několikrát psal, tyhle články neslouží jako výukový materiál, ale spíš jde o snahu ukázat nejrůznější postupy a možnosti při řešení fotografických zadání.
    Pokud by to mělo sloužit k takovému účelu, musela by být nafocena celá scéna včetně postavení světelných zdrojů, přesného postupu měření expozice a v podstatě ukázán postup krok po kroku. Při své práci na tohle nemám čas a v podstatě ani možnost to udělat. Třeba v budoucnu se s PaGunem domluvíme a pár takových příkladů uděláme.

  32. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    je to přesně tak, jak jsi napsal Zbyňku… není to foceno pro účel článku. Jsem rád za tvoje články zde a věřím, že i hodně uživatelů taky vhledem k tomu, že tvoje články jsou jedny z nejčtenějších 😉

    není vyloučeno, že v budoucnu vznikne i focení za účelem reportážního článku, ale zatím to vidím jako nereálné…

  33. Zbyněk napsal:

    Klidně jsi to mohl vztáhnout i na fotografy viz můj poslední článek. Abych mohl dodržet zadání, tak bych si musel půjčit kango a trochu si upravit prostor :) .

    Jak zmiňuješ problematiku s rozlišením fotek atd, to si způsobila dtp studia sama. Bývalo dobrým zvykem, že jsem se s grafikem domlouval, jak bude vypadat finál a fotky se dělaly podle toho. Dnes přijde klient se slovy nějak to nafoť a pokud náhodou ví kdo s tím bude dál pracovat, tak ten dotyčný většinou neví, jak to bude vypadat.

    Další a asi největší problém je v tom, že většina dtp bere kde jaký obrazový materiál, pochybné kvality a pak z toho něco splácne. Většinou z toho vypadnou strašné příšernosti. Stačí se podívat po internetu.

    Ve své době byly komerční tiskoviny na špičkové obrazové úrovni. Dnes už to platí jen ojediněle. Mám z toho pocit, jako by ten národ esteticky oslepnul. Bohužel včetně některých pracovníků dtp a grafiků.

    Zbyněk

  34. William Shakespeare napsal:

    Ta Alexa má hlavně význam jako orientační metrika při nákupu a prodeji webu. To je hlavní důvod, proč si ji pěstovat, na všechno ostatní je tu google analytics. Hlavně bych upozornil na globální Alexa Rank,, to je ten relevatntn X místní Alexa rank (CZ) máme všichni nízký. V případě DTPko.cz je ten rozdíl stonásobný. Nechť i Vám nadále klesá. Momentálně je Váš rank 393 768, to je pěkné číslo už 🙂

  35. Jenom tak informačně, nemám s tím žádnou zkušenost, ale kolega si moc pochvaluje toto http://www.triobo.com/cz/ na on-line publikování.

  36. Martin napsal:

    čau koukal jsem, že tu trošku bojuješ ve článcích s jednoznakovkama, tak by ti možná pomohl plugin pro Worpdess s názvem „zalomení“ mrkni 😉

  37. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Naistaloval jsem díky 😉 je to vážně dobrý a funguje

  38. Vlado napsal:

    Ahoj, v článku o korekturách z pdf do InDesignu píšeš že „…Jediné co s PDF vy musíte udělat, než ho na takovou korekturu pošlete je, odemknout ho pro vkládání poznámek, což už asi používáte.“ Můžeš mi poradit, jak to udělat? Budu mom moc vděčnej.
    Díky
    Vlado

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Ahoj Pdf pro vložení poznámek odemkneš tak, že ho otevřeš v Adobe acrobatu (pozor né v readeru) a v menu poznámky dáš volbu „Povolit přidávání poznámek a analýzu v Adobe Readeru“ Acrobat ti nabídne kam chceš PDF přeuložit a poté je možno do tohoto přeuloženého PDFka korektury vkládat i v adobe readeru a PDF je tudíž odemknuté.

  39. Martin napsal:

    Dobrý článek, pomohlo mi to s nastavením, díky moc.

  40. Profile photo of Myš Myš napsal:

    Zatím level 4 a scóre 2445. Dál jsem se zatím nedostal 🙂

  41. Martin napsal:

    Level 5 a 2840, ale zvoral jsem to, dá se nahrát daleko víc
    🙂

  42. slavajs napsal:

    Ahoj kluci. V alexa jsem šel pěkně s číslem dolů ale teď mě z ničeho nic přestal vidět. Alexa-0. Mám mladý web ale návštěvnost se pomalu zvyšuje. Nevíte proč se tak stalo?
    Díky za odpověď

  43. Profile photo of Martin Tablet Martin Tablet napsal:

    Ahoj koukal jsme na ten tvůj web. Nejdřív jsem ti chtěl gratulovat, že Alexa 0, je lepší než Google ten má 1 😉 ale máš pravdu, že tě Alexa „nevidí“ máš N/A. To může být způsobeno špatnou verifikací Alexy. Mě se stala podobná věc a pomohlo naistalovat si nějakej plugin, kterej vloží zhruba tuto informaci:
    All in One Webmaster plugin by Crunchify.com – alexaVerifyID“ content=“GAigoDgZRPfSIQAviMnmLA_Lw“

    bacha nekopírovat nefungovalo by to :-))

    Na wordpressu je na to třeba plugin „All in One Webmaster“, kterej krátkej kód do stránek pro alexu vloží.

    Koukal jsem, že používáš nějakej systém pro shopy, nevím jak to funguje tam, ale zkus do indexu svých stránek dostat verifikační kód pro Alexu.

    Hlavně bacha na stránky, které lákají že za 10$ ti zaručí verifikaci. Do toho nejdi je to podvod. Nevím jaký si měl číslo Alexy, ale z mého pohledu je Alexa zase jenom business. A je postavenej na tom, že lidi chtějí mít nízkej Alexa rank a jsou ochotný za to i platit. Není proto vyloučeno, že Alexa zkouší, aby jsi si certifikaci již zaplatil v jejich ofiko účtu.
    TaBlet

  44. slavajs napsal:

    Díky kamaráde. Už je vše v pořádku. Chvíli jsem se motal u nich na webu a ejhle ALEXA žije, sice číslo jak pro bohy :-(( 14.989.609. ale zase počítá. Ještě ti jednou díky za rychlou reakci. Zatím ahoj, Slavajs.

  45. Lukáš napsal:

    Ten link na ten cz google překlad je vtipnej 🙂 ale podle mě nepoužitelnej. Jinak jsem se tutoriálem prokousal za 30. Minut, ale začátečník nejsem, chtěl jsem to jen zkusit 😉

  46. Jakub napsal:

    Tak já to mam i s jackpotem 🙂 level 7 a skóre se mi zastavilo na 11111 slušná náhoda. Ale myslim, že bych nahrál i víc, ale trošku mě to u počítače začalo uspávat a nasekal jsem rychle chyby.. Jo a pauza se dává taky Space, to v článku není 😉

  47. rudo.ba napsal:

    Zdravím a ďakujem za Váš pekný web ktorý som dnes objavil. K téme: CS a CS2 nemajú šancu sa spustiť na ničom novšom ako OS X 10.6, ktorý posledný obsahoval PPC emulátor. CS3 netuším (mohol by fungovať), ale Adobe CS4 Design Standard (InDesign, Illustrator, Acrobat s Distillerom, Photoshop standard) mi v pohode funguje – na MacBooku prežil upgrady z 10.6 na 10.7, 10.8 až na 10.9. Po upgrade na 10.9 sa pri prvom spustení ktorejkoľvek CS4 aplikácie sama ponúkla inštalácia Javy a všetky programy fungujú bez problémov (resp. aspoň zatiaľ som na žiadny nenarazil). Pred upgradom som Mavericksa preventívne inštaloval na externý HDD a tam následne aj čistú novú inštaláciu CS4, opäť bez problémov. Netuším prečo Vám to nejde.
    https://copy.com/1Y1QlAG9r0pEcROI

  48. Obdivuji tvojí houževnatost a v neposlední míře i nasazení. 150-220 lidí denně je plno lidí, jaký čas ty lidé zde stráví? Jaká je míra opuštění webu? Podle toho bych se osobně rozhodoval jestli se vyplatí dělat něco navíc, v tomto případě „časopis“.

  49. Profile photo of Martin Tablet Martin Tablet napsal:

    Tak já jsem určitě pro, je to nejen kvůli věcem o kterých jsme se spolu bavili. Ještě nevím, jestli bych místo PDF verze nezvážil spíš epub verzi. Záleží do jaké míry budeš chtít využít interaktivitu PDFka.

    Pdfko neumožní plovoucí rámy, ať dáš text na výšku nebo na šířku v tabletu, pořad bude zalomenej stejně, což může bejt někdy dost na škodu. Epub se chová jako klasický html s velikostí v procentech a přispůsobuje se otáčení čtecího zařízení. Ale je zase složitější na převod. Jinak články v archivu v PDF určitě dobrej nápad 😉

  50. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Čau GIF242 dík… mám určitou představu a cíl a snažím se to tam tlačit. Něco se daří víc a něco míň. Bral bych k sobě víc bláznů jako jsem já, nebo kolega Tablet, abychom server někam posunuli 😉

    PaGun

  51. Pavel napsal:

    Dobry den, uz delsi dobu se trapim s nastavenim kampane v mailchimpu. Pred casem jsem to delal a slo to celkem bez problemu. Zrejme se ale neco zmenilo a nevim jak se dostanu po vlozeni vlastniho zdrojoveho kodu do editace. Drive stacilo kliknout na odkaz a byl jsem v rezimu editace HTML kodu. Samozrejme po kliknuti na ikonu „“. V soucasnosti tuto moznost postradam. Dostal jsem se tam zrejme nahodou po otevreni starsi vlastni sablony kterou jsem ulozil pod novym nazvem. Kdyz jsem to chtel ale zkusit u dalsi zkusebni kampane uz to neslo a do teto faze editace se uz nemuzu dostat. Nevim jestli delam neco spatne nebo je to novyou verzi mailchimpu. Muzete mi prosim poradit? Dekuji.

  52. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Dobrý den jestli jsem spávně pochopil nejde vám editovat vložený template v kódu. Koukal jsem se na svůj účet v mailchimpu a když po přihlášení kliknu na campain a edit template vpravo nahoře dostanu se pod editaci všech template a jdou editovat i ty vložený přes kód.

    Dejte pozor, mailchimp má dva editory a campain editor je trošku něco jiného, než hlavní editor Mailchimpu. Někdy toto rozdělení působí zmateně, jelikož pod kampaní máte možnost editovat jiné template, než v hlavním editoru.

    Zkuste tedy postup: po přihlášení do mailchimpu klikněte Campain (vlevo v menu) po kliknutí se vpravo nahoře objeví „edit tempate“ to naklikněte a když se vám nezobrazí váš template a nepůjde editovat tam, napiště a zkusíme dálší postup
    PaGun

  53. Pavel napsal:

    Dobrý den, tak jsem to zkoušel a nabídne mi to pouze „my template“ 🙁 Když otevřu nabídku vlastních šablon u některých mi to nabídne „edit code“ (mimo jiné) ale u některých ne. Poslal bych screenshoty ale nevím na jakou adresu.

  54. Profile photo of ze.za ze.za napsal:

    Díky za možnost stáhnout si taháky, hodí se k osvěžení znalostí.

  55. Martin napsal:

    Dobry den

    Vcera jsem odeslal svoji prvni kampan. Mail jsem vytvarel nekolik dni a vychytaval ruzne veci a tak jsem si v prubehu zkousek mnohokrat poslal zkusebni mail. Pokazde bylo zobrazeni korektni jak v MS Outlook, tak i v iOS a odpovidalo tomu, co jsem vytvoril v editoru. Bohuzel po odeslani ostre verze jsem zjistil, ze se mail zobrazil korektne jen na iPadu. V Outlooku byly nektere bloky a tlacitka rozhazene na jinych mistech nez puvodne byly. Poradite prosim, kde se stala chyba?

    Dekuji

  56. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Dobrý den, to co popisujete se mi ještě nestalo. Je fakt, že problém s různým zobrazením v různých mailových klientech řeším stále, ale vždy platilo, že co je v náhledu, nebo testovacím mailu, musí být (a vždy bylo) i v ostré kampani. Pošlete mi prosím váš newsletter na mail redakce@dtpko.cz., zkusím se na něj podívat podrobněji.

    Jestli chcete, pošlete mi kompletní šablonu newsletteru jako export z mailchimpu. Bude se lépe zkoumat, než mail s newsletterem.

  57. DéTéPák napsal:

    Kdy bude pokračování?
    Aktuálně řešíme komec MB u imac 27 a toto vypadá jeko řešení, které se „neupeče“ v malé skříňce „vše na desce“.
    75 papírů za power mac už v současnosti nedáme.

  58. Profile photo of Myš Myš napsal:

    Tak začátek hlasování je tak trochu o kamarádech (kdo jich má víc a překecá aby hlasovali, chvilku povede) postupem času se ukáže která fotka je opravdu nej…

  59. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Pokud bude z jednoho počítače se stejnou IP adresou zahlasováno vícekrát, budou tyto hlasy neplatné a následně vymazány. Počítá se vždy jeden hlas na jeden počítač (IP adresu). Při opakovaném hlasování z jedné adresy, může být fotografie ze soutěže vyřazena. (systém hlasování je nastaven tak, aby opakované hlasování nebylo možné)

  60. Jakub Tesař napsal:

    Nechápu, jak může vést fotka s Žirafou, vždyť ta fotka kromě montáže nemá vůbec nic… Jsou tu daleko lepší fotky…

  61. Profile photo of Myš Myš napsal:

    To je jednoduchý buďto je to velká rodina a eště neodhlasovali všichni :-), nebo má autor kamarády v IT. Ono upřímně dneska obejít systém a naklikat si hlasy není nic těžkýho… Závěrečný slovo a pořadí v rukou má stejně redakce… takže jestli si někdo nakliká 100 hlasů je uplně fuk…

  62. Mates napsal:

    Je to podfuk 🙂 Žirafa Forever…

  63. Profile photo of Myš Myš napsal:

    Vypadá to, že jsem so moc nesek a žirafa těch 100 hlasů dá 🙂 LOL

  64. Marek napsal:

    Dobrý den,

    chtěl bych se zeptat, zda nevíte , jak dosáhnout toho, aby se obrázky zobrazily ihned po otevření bez nutnosti klikat na tlačítko stáhnout a zobrazit obrázky. Když se nenačtou, zobrazí se zbytečně velké prázdné místa s rámečkem.

    Děkuji za radu

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Dobrý den…
      Bohužel toto potvrzení se při přijmutí mailu objeví na PC pokaždé. Na počítačích MAC se tato hláška (myslim) neobjevuje, ale není to o nastavení mailchimpu, ale o nastavení v emailovém klientovi, v kterém se mail přijímá.
      Například vy u sebe, pokud používáte třeba outlook, si můžete nastavit, ať se na stažení obrázků outlook při otevírání mailu neptá a načte obrázky rovnou. Nikdy však neovlnivníte nastavení svých čtenářů newsletteru, tzn. pokud
      to někdo bude mít takto nastavené, vždy se program v kterém přijímá emaily zeptá. Existuje však metoda, jak to obejít, ale nedá se to dělat v mailchimpu, sám to pro jednoho klienta, který si toho přesně nepřál mám řešeno tak, že
      newsletter rozesílám přes outlook vložen v těle mailu. Všechny obrázky se k emalu připojí jako přílohy a když vám tento mail přijde do schránky mailu, rovnou se zobrazí i s obrázky.

      Neváhejte se na nás obrátit s dalším dotazem
      PaGun dtpko.cz

  65. Juro napsal:

    Zdravím, ďakujem za pekný článok. Len chcem trocha poopraviť, že pri vytváraní zoznamu kontaktov postačuje vložiť len emailovú adresu, aby bol kontakt funkčný. Meno nemusí byť vložené.

  66. Dobrý den,

    před pár dny jsem odeslala newsletter, ale bohužel jsem zapomněla přiřadit tlačítko o smazání odběru. Tudíž mě asi nějaké procento lidí nahlásilo jako SPAM a teď při tvorbě nového newsletteru mi nejde nahrát list emailů.
    Můžete mi prosím poradit co s tím a hlavně jak pro příště vložit link pro blokování odběru ?

    Hezký den
    Hudíková Kateřina

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Dobrý den stalo se nám to stejné. Respektive stalo se to poslední dobou více lidem v důsledku zpřísnění antispam ochrany na seznam.cz mailchimp, pokud email na seznamu spadne do spamu vidí jako spamovou stížnost. Máme také zablokován účet a řešíme to s mailchimpem. Co se týká odkazu na odhlášení je postup zmíněn zde

  67. Martin napsal:

    Konečně někdo, kdo ten bordel co se poslední dobou děje v reklamkách a studiích pojmenoval… díky

  68. Tomáš Marný napsal:

    Ono je to diskutabilní… podle mě čistokrevný DTP pracovník asi ani nikdy neexistoval a existovat nebude. Vždy to bude DTP + něco, protože tady nežijeme v kapitalistickém západě, kde i na výrobu „pitomého“ PDF ještě do nedávna byl specialista, který celý den dělal jenom PDF. Nýbrž žijeme v kraji Ferdů Mravenců, kde všichni umí všechno. A děláme si to bohužel sami 🙁 Protože ona jedna věc je stát si za svým názorem/postojem a druhá věc je, díky tomu nemít práci. A po pravdě on se člověk rychle otrká a začne dělat cokoli, když mu růžový svině začínají plnit kastlík a na účtě prd peněz :/

  69. Jakub napsal:

    Souhlasím s názorem nademnou. Situaci ještě zhoršuje, že dneska ten kdo má photoshop a indesign stahnutej z torrentu je hned dtpak nebo kreativec. Dobrá firma si zaplati i dobrýho dtpaka, i lidi na kreativu, ale neni uz moc takovejch, co si uvedomujou dulezitost dtp oboru, a platit tyto lidi, se firmam moc nechce, proto berou „hybridy“ dtpko i kreativu vjednom…

  70. Zbyněk napsal:

    Pravdu díš, jen jsi zapomněl, že většina z těchto hybridů ještě zmutuje s fotografií. Víš, co z toho potom vznikne? Kreativec přece.

    Jen je zajímavé, že od té doby, co kreativce máme, šla obrazová kultura a kvalita hodně, opravdu hodně do háje. Čím to asi bude? 🙂

  71. Zbyněk napsal:

    Trošku černý humor. Jsem na jednoho nedávno narazil. A vysvětlit mu, že z fotky vektor neudělám, bylo marné, marné, marné. Asi ti na tohle téma napíši také článek.

  72. Ondřej Suchý napsal:

    Dobrý den, máme stejný problém, máme blokovaný účet pro import, posílali jsme první kampaň na cca 1000 kontaktů, které se na našem eshopu registrovali do newslettru (všechny stím souhlasili, jsou to klienti za poslední 3 měsíce…), 1,9% (19 z 1000) skočilo do spamu a jsme blokovaní, kampaň byla smazána… Nejde s tím nic dělat, nebo nevíme co s tím dělat. Pokud to je jak píšu = není východisko, tak MAILCHIMP silně nedoporučuji a hledám alternativu, protože to je obvroská ztráta času, pokud si u nich někdo účet dokonce zaplatil, tak bych to označil jako podvod… hezký den, OS

  73. Zbyněk napsal:

    Tak jsem si ten program odzkoušel. Je to opravdu silný nástroj. V podstatě silnější než fotograf, protože i když se ho pokusíte nastavit tak, aby udělal co chcete, stejně si udělá co chce sám.

    Navíc neakceptuje práci se světlem, tak že pokud se nejedná o podobenku v rozptýleném, rovnoměrném světle, viz video, ale o fotografický portrét, tak je zmatený jako lesní včela. Předkládá potom neuvěřitelné výsledky.

    Nevím, k čemu je tento program dobrý. Snad pro ty, kdo fotí kastingy a za odpoledne potřebují přežehlit množství obličejíků.

    Pro fotografa bude mnohem silnějším nástrojem nějaký změkčující filtr. Investice je zhruba stejná a výsledek nesrovnatelný.

    Zbyněk

  74. Jakub napsal:

    No já trošku nesouhlasím s komentem nademnou. Respektive souhlasim částečně. Tento plugin má za účel retuuovat nahrubo portréty a usnadňovat tím praci při retuších. A to dělá skvěle, naistaloval jsem si také a docela jsem koukal. Ono pokuď s tím člověk bude pracovat tak, že bude čekat že z toho vypadne finální fotka a bude profesionál, nebude určitě spokojen, ale to účel pluginů většinou není. Ale jako vrstva ve photoshopu s vyhlazeným a vyretušovaným portrétem to funguje skěle… Za mě rozhodně doporučuju…

  75. Zbyněk napsal:

    Pane kolego, pokud jste dočetl můj komentář do konce, tak píši, že pro určitou práci je to opravdu pomocník.

    Profesionální výsledek musí být v okamžiku fotografování a ne na konci počítačového zpracování. Sebelepší retuše nezachrání nic neříkající fotku. Byť by měla portrétovaná osoba tvářičky hladké, jako porculánový andílek, zoubky vybělené jako perličky …..

  76. milada13 napsal:

    Díky za článek. Jsou případy, kdy je tisk do PS nezastupitelný. Kdo netvoří tiskové podklady, asi nepochopí. To je fuk. Kažodpádně jsem nyní narazila na podbný problém v Yosemite. Zatím se mi Adobe PDF tiskárnu nepodařilo nainstalovat. Nemáte zase nějakou fintu / zkušenost? Díky 🙂

  77. milada13 napsal:

    Já bych to zase tak černě neviděla. Znám spoustu grafiků (hybridů), kteří maj skvělé nápady a kteří jsou ochotni se zároveň naučit pořádně technicky sázet. A naopak znám také spoustu těch výše zmíněných, kteří se s prominutím s*rou do všeho, všude byli nejmíň 3x a od všeho maj troje klíče. Daleko horší mi ale dnes připadají ti mladí ambicozní či spíše arogantní zadavatelé, kteří vlastně vůbec netuší, co chtěj, anebo je šéfuje někdo, kdo o oboru a technologiích taky nic netuší a je chytrý jak rádio Jerevan. Viz třeba ten požadavek na vektorizaci fotky, požadavek na digi tisk Pantonek atd. atd., prostě marný. Pořád je to jen o lidech. Jak už řekl klasik: „nejhorší je srážka s blbcem“. 🙂

  78. Vladimír napsal:

    Tento program znám a monitoruji již od verze 9. Za tu dobu se mi bohužel nezdá, že by prošel nějakým drastickým vývojem a spíš než zkvalitnění výstupu, chlapáci programátorský ladí UI.

    Jako úplně bych ho nezatracoval a spíš bych ho řadil mezi hoby a doporučil bych ho začínajícím fotografům-retušérům, kteří s tím budou ladit svoje 15leté spolužačky a dostávat je do kolen.

    Také se ten program dá chápat jako taková výuka digitálního make-upu. Tím myslím to, že se člověk „naučí“ co a jak by měl případně retušovat. Nebo rovnou nalíčit již při focení 😉 což je ta lepší varianta.

    Pokud bych dostal zakázku, abych sladil třeba 200 portrétů a jako výstup by sloužil internet, tak bych po něm asi šáhnul, protože ty automatické opravy a úpravy jsou opravdu mocné a rychlé. Na druhou stranu, pokud budu retušovat fotku a jako výstup má být A4 300DPI, tak je to nepoužitelné. A neposlouží to bohužel ani jako prefabrikát.

    Osobně ho sem tam zapnu, nebo stáhnu novou verzi, abych se podíval co a jak předělali, a zkusím si jenom tak pro srandu upravit nějakou fotku. Bohužel to vždy skončí stejně, za tu dobu jsem neměl nejmenší potřebu si upravenou fotku uložit, protože mi to pořád přišlo umělohmotné. Ale popravdě se těším, na verzi, která to bude umět přirozeně a reálně.

  79. Ilona napsal:

    Dobrý den,
    chtěla bych se Vás zeptat, zda mi poradíte s vygenerováním/vložením linku sloužícího pro případ, že se e-mail nezobrazí správně a uživatel si může kliknout na link odkazující na stránky MailChimpu (viz. odkaz: http://us4.campaign-archive1.com/?u=e3711897b737808a93c5bacde&id=74c35d6513&e=%5BUNIQID%5D).
    Předem děkuji za odpověď.

  80. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Než jsme zareagoval, máte řešení výborně 😉

  81. Roman napsal:

    Dobry den, muj dotaz zni. Chtel bych tvorit newsletter a dostal jsem doporuceni na mailchimp. Pri zkouseni jsem narozil na problem. Pri zadani linku se mi kousne pocitac. Mam mac ale nikdy s nicim nebyl problem. Muzete poradit prosim. Predem dekuii.

  82. Mek napsal:

    Na návodech „základních postupů“ není nic špatného. Jak vždy poznamenává Jaroslav Macháček: „…nikdy nevíte, komu se to může hodit“. Takže děkujem.

    Dvě poznámky k ořezu.
    1. K popsanému postupu je zřejmě potřeba, aby grafika byla ve vrstvě – což v textu není uvedeno (na videu je to pak samozřejmě rozpoznatelné).
    2. Otázka. Pokud otevřu takto „oříznutý“ soubor, dá se to nějak rozpoznat na první pohled, je tam někde červené zvýrazněné upozornění „pozor obraz je i mimo výřez“?

    Díky

  83. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Červené zvýraznění, které vás upozorní, tam podle mě není, nevím o něm, ale jak rychle zjistit jestli je vrstva i mimo výřez je na počítačích apple klavesa jabko+kliknout na vrstvu myší, pokud ohraničení výběru kopíruje viditelný rámeček, je jasné že vrstva je oříznutá destruktivně.

    Pokud při tomto kliknutí je výběr mimo viditelnou oblast, znamená to, že vrstva má okolo viditelné plochy další plochu, se kterou lze pracovat…

    dalším postupem je v menu obraz/odkrýt vše (ale ten je již zmíněn ve videu…

  84. Vladimír Srp napsal:

    Dobrý den Romane, Něco podobného jsem řešil nedávno s jedním klientem, problém byl v neaktuální verzi prohlížeče.

  85. martin napsal:

    Super tutorial. Jsem začátečník, některé věci na mě byly složitější, ale mám ponorku hotovou 🙂 víc takových tutoriálů. Illustrator mě tady celkem chyběl…

  86. M. Learning napsal:

    […] Český portál DTPko zverejnil na svojich stránkach tutoriál na výrobu vektorového hamburgera, ktorý nevyniká nejakou zložitosťou spracovania ani pokusmi o fotorealistickú kresbu ale práve naopak – hamburger má jednoduchý ,,ikonoidný” charakter, pozostáva z geometrických objektov a poskytuje najmä začínajúcim autorom praktickú ukážku práce s vektorovými cestami. Táto  ikonka sa môže výborne hodiť napríklad pri tvorbe webstránok s tématikou fastfoodového stravovania, alebo napríklad ako ikonka interaktívnej aplikácie hry alebo vzdelávacieho modulu. Tutoriál nájdete NA TOMTO LINKU. […]

  87. kateřina napsal:

    dobrý den, právě vytvářím svůj první tamplate a při náhledu se mi zobrazuje newsletter ve strašně zvětšené formě. Tak, že musím popojíždět po stránce. Dá se nastavit nějak rozměr, aby se newsletter zobrazil v celé formě na jakémkoliv prohlížeči jako jedna stránka? děkuji za odpověď.

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Kateřino vzhledem k tomu, že jste se již neozvala po mé odpovědi v mailu, doufám, že se vše již vyřešilo… 🙂

  88. jakub kubelik napsal:

    Za mně super! Škoda, že jen tři díly…

  89. […] newsletteru včetně podrobných statistik. Zajímavý článek o Ecomailu, je například zde , nebo o Mailchimpu […]

  90. […] A posledním klíčovým faktorem je správná služba na rozesílku. Dnes existuje několik online služeb jako jsou například Mailchimp, nebo český Ecomail. Obě tyto firmy, kde jsme posílali newslettery (u ecomailu stále posíláme) jsou perfektním nástrojem od postavení layoutu, až po rozesílku newsletteru včetně podrobných statistik. Zajímavý článek o Ecomailu, je například zde , nebo o Mailchimpu zde. […]

  91. Kryštof napsal:

    Dobrý den,
    mám otázku. Mailchimp používám pravidelně. Momentálně mi kampaně padají do složky Hromadné (u seznamu). Dočetl jsem se, že to je po aktualizaci emailu u seznamu normální a jediná možnost jak doručovat do složky Doručené je ta, že si tam příjemce sám newsletter přetáhne. Je to tak nebo existuje i nějaká lepší možnost?
    Můj druhý dotaz je důležitější. Lze nějak přidávat přílohu do kampaně? Nikde jsem to nenašel. Rád bych posílal soubor v PDF pro mé odběratele, ale nevím jestli to MailChimp ve free verzi umožní.

    Díky za odpověď 🙂

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Dobrý den. V současné době na rozesílání používáme českou firmu Ecomail. Je to kromě důvodů uváděných i v těchto komentářích u tohoto článku i z důvodu možnosti posílat přílohy k newsletteru a zásadní věcí je ověření domény při posílání, kde se dá ovlivnit „DKIM a SPIF“ záznam (to je k té vaší první otázce) a pak s tímto záznamem seznam newslettery do spamu nehodí. Ale to už je věc trošku složitější a vy se ptáte jak to udělat u mailchimpu. TO budu muset oprášit náš „stařičký“ účet a mrknout na to a dám sem vědět 🙂

  92. Kryštof napsal:

    Možná že již nemusíte 🙂 Já jsem to vyřešil tak, že jsem napsal: PDF soubor ke stažení zde. Když tenhle text vyberete (jakoby ke kopírování) a kliknete na link, tak máte možnost buď přidat link nebo File. Takže jsem klikl na File a jednoduše nahrál soubor někam na server. Lidi si to budou sami stahovat z mailu přes tento link. Má to výhodu, že alespoň mohu měřit prokliky 🙂

  93. Mek napsal:

    Jabko + klik na vrstvu – OK, díky.
    Photoshop používám pouze k přípravě obrázků (pro vložení a zlom v InD) takže myslím, že pro mě to není, ale věřím, že jiným se to může hodit.

  94. Anton Szabo napsal:

    Chyba zvuk ! Aj česky zvuk chýba alebo je to zase…..

  95. Martin napsal:

    No šance reálné moc nejsou, a už vůbec né u Apple. Nedovedu si představit, jak by byl snímán třeba pohyb prstů po „laser“ klávesnici bez možnosti čtení něčeho z vrchu. Možná vysunovací anténa s kamerou…
    Podle mě nový iphone bude mít maximálně projektor, ale tato klávesnice je opravdu sci-fi…

  96. Jakub napsal:

    Bylo by to hezký, ale stálo by to ranec… 🙂

  97. kopernik napsal:

    dobrý den, nevíte jak odstraním z patičky newsletteru logo mailchimpu a další texty, které v mnou vytvořeném newsletteru nejsou? díky za info

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Dobrý den. Mailchimp přidává do patičky logo a odhlášení z odběru v případě, že není ve vašem newsletteru možnost odhlášení. Pokud se jedná třeba o interní firemní newsletter, kde je možnost odhlásit se nežádoucí, dá se to vyřešit tak, že příkaz *UNSUB* umístítě, ale dáte mu velikost 1 px. Mailchimp detekuje tlačítko na odhlášení a patičku již nepřidává. Je to ale „špatný“ postup, a mailchimp ho patrně někde v podmínkách zakazuje 🙂

      • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

        Určitě je důležité zachovat regulérní možnost odhlášení se z newsletteru, ale varianta, o které jsem psal výše vypadá asi takto: jde o malou 1px velkou tečku jako button k odhlášení dole pod newsletterem šířky 800 PX

        • kopernik napsal:

          dobrý den, děkuju za radu, ale přiznám se, že stále tápu. V patičce webu chci zachovat slovo „odhlásit“. Vybral jsem si šablonu vzhledu, celou jsem ji předělal a místo anglického subscribe jsem dal odhlásit. To zůstalo i jako odkaz. Přesto se mi tam objevilo logo mailchimp. Vzal jsem tedy šablonu jinou a nechal jsem vše být. V editoru vůbec logo mailchimpu nebylo, ale v mailu jsem ho tam opět měl. Před odesláním kampaně jsem měl footer jako zelený….nevíte co mám dělat? Díky mnohokrát za pomoc…díky

        • Michal napsal:

          Dobrý den,
          prosím o pomoc s odhlášením newsletteru z mailchimpu.
          Zkopíroval jsem odkaz od Vás, zvětšil si písmo a je tam. Jen nevím jak zprovoznit tlačítko odhlášení se z odběru.
          Docela s tím tápu. Můžete mi prosím napsat podrobný popis jak na to.
          P.S. V adresáři mi email po idhlášení sám zmizí?

          Předem Vám moc děkuji.

          • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

            Dobrý den, váš dotaz jsem přehlédl, odpovídám až dnes… Když na tlačítko s názvem třeba odhlásit vložíte toto: *|UNSUB|* do prostoru pro odkaz, tak to nefunguje? a k druhému dotazu –  odhlášení není smazání newsletteru z e-mail klienta, ale vymazání čtenáře z databáze a příště mu již e-mail nepřijde…

  98. kopernik napsal:

    Prominte, že ještě připojuji něco…myslím, že chyba je v neopchopení slova „odhlásit“ jak to tedy mám správně nastavit, aby mi logo mailchimp zmizelo (je tam stále a pořád)…děkuju mocx za váš čas…díky

    • kopernik napsal:

      Bohužel…ve free verzi není možnost odstranit jejich značku, mohu ji pouze barevně změnit. ještě se vrátím k tomu nahoře. Já nechci odstranit řádek odhlásit…naopak, chci ho tam mít, ale snažím se, aby to bylo jednoduše tak, že zákazník klikne na odhlásit a v prohlížeči se mu hned objeví…byl jste odhlášen z odebírání newslwtteru…jak tohoto dosáhnout prosím??? Jsou to vlastně dvě otázky a děkuju ještě jednou za váš čas…díky

  99. Jakub napsal:

    Dobrý den link na stažení ikon nefunguje… jde stánhout jen pdf. Dá se s tím něco dělat? ikony bych rád… díky

  100. Milan napsal:

    Nevim proc, ale pri vlozeni vyplne vytvorenym vzorem se ramecek vyplni „vystredene“. To znamena ze z kazde strany je neuplny vzorek. Lze nejak vkladani vyplne nastavovat?
    A mohla by byt prosim detailneji popsana cast s vytvarenim kot? Dekuji.

    • Profile photo of Roman Mikel Roman Mikel napsal:

      Dobrý den, ano, máte pravdu. Vzorek nesedí přesně. Jde to ale lehce spravit. V okně Transformace zadejte do osy x hodnotu -1,5 mm. Ještě před tím si ale přepněte v menu Transformací funkci na „transformovat pouze vzorek“. Pak by již měl v krajích dobře sedět. Tutoriál jsme upravili. Děkujeme za připomínku.
      Co se týče kót, nejedná se o kóty jako takové, pouze čáry různých tlouštěk, některé opatřené šipkami, jiné čáry mohou být přerušované. V podstatě záleží jen navás, co bude výsledná čára znamenat (osa, kóta atd.). Všechny funkce k úpravě čar naleznete v Okně Tah (obr. 13).

  101. Kalazbová napsal:

    Dobrý den, chci se zeptat, jak vytvořit databázi příjemců z Excelu?
    Předem děkuji za odpověď

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Tak nejjednoduší cesta je založit list odběratelů v Mailchimpu, pak tento list nakliknout a v menu zvolit „ADD SUBSCRIBERS“ / „IMPORT SUBSCRIBERS“ pak zvolit copy/paste from Excel… označit v excelu jméno a email odběratelu a zkopírovat přes ctrl+c a vložit přes ctrl+v do okna v mailchimpu a nezapomenout uložit…

  102. Lenka napsal:

    Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o pomoc. Vytvořený Lists – náš seznam odběratelů má asi 1/8 již nefungujících e-mailových adres, ale je pro mne nyní časově náročné je odstranit z naší databáze. Na včera zasílanou Campaign mi Mailchimp odpověděl:

    Reconfirmation Required

    The last campaign sent to this list had abnormally high bounces, abuse complaints, or unsubscribes. 1,528 email addresses have been removed and must be reconfirmed.

    Note: You may only send reconfirmation emails to people who you already have permission to contact. View our terms of use
    Create Reconfirmation Campaign export removed addresses

    Prohlédla jsem si zpětně zaslané a odstraněné e-mailové adresy odběratelů a mezi nimi je mnoho našich aktivních odběratelů. Nevím, jak mám nyní postupovat. Nově vygenerovaný seznam stejných odběratelů už Mailchimp nepřijmá. Chtěla jsem využít služby do 2000 odběratelů a 12000 odeslaných mailů. Také nevím, zda měsíční limit pro tuto službu zdarma platí měsíc kalendářní nebo od data odeslání kampaně. Mnohokráte Vám děkuji za odpověď.

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Dobrý den Lenko tohle je problém o kterém píšeme v komentářích u tohoto článku. Bohužel jiná cesta než potvrzení odběru všech znovu přihlašených lidí do nového kontaktního listu u Mailchimpu není. Nebo udělejte zásadní rozhodnutí jako my, a přejděte k české službě http://www.ecomail.cz, tak jako to udělalo hodně lidí právě z důvodu této přísné spam kontroly. V době kdy vyšel tento článek, byla situace s mailchimpem o mnoho lepší a spam kontrola nebyla tak „nemilosrdná“. PaGun

      • Lenka napsal:

        Dobrý den, velice Vám děkuji za typ a rychlou odpověď. Právě otevírám Váš odkaz …

  103. Roman napsal:

    Super práce.

  104. Martin napsal:

    Tohle je ale vážně slušnej masakr 🙂 některý jsem viděl poprvý, některý jsou profláknutý už dlouho…

  105. Tonda napsal:

    Slušnej výběr 🙂 Já myslim, že by tam mohla být i nedávná reklama DPP (Psi v mhd zdarma), tam se to taky povedlo.

  106. zuzu_kuc napsal:

    Zdravím, až dnes jsem narazil na tento WEB. Stránek s ulehčováním do indd neni nikdy dost 🙂
    Jen bych tu opravil vzorec pro hledání čísel s tečkou, které se mají nahradit čislem s čárkou.
    Pokud použiješ tento vzorec: (\d+).(\d+) pak se ti může stát, že nahradíš i věci, které nechceš, protože vzorec nahradí například i tyto nalezené výrazy: (00.00) (11;11) (22a22) (33-33)

    .(tečka) v GREPu totiž znamená jakýkoliv znak. Aby si zaměnil skutečně jenom tečku musíš použít tzv. „escape“ znak „\“
    takže výsledek bude vypadat takhle (\d+)\.(\d+)

    S GREPem jsem začal asi před půl rokem a bez něj už si to neumím představit 🙂

    Lukáš

  107. Linda napsal:

    Vy jste šikovnej, vy si s tím nějak poradíte!

  108. Tonda napsal:

    Já vám přeci nebudu říkat, jak to má vypadat. Vy jste grafik! Poraďte si.

  109. aj napsal:

    to se tam musí vejít! (+ a ještě přibude tabulka)

    to prázdné místo bychom mohli zaplnit třeba tímhle…

    neděláme umění! (…všechny práce nemusí přijít do galerie…)

    85 % lidí je blbejch – a musí tomu rozumět všichni!

    je to málo barevný!

    & nejoblíbenější (byť ne ryze grafická): „Je to jako když koukám z okna a nikdo nejde!“

  110. „Ano, pro naši realitku jsme chtěli jako logo dům, ale něco nám na Vašem návrhu chybí, můžete nad ten dům dát kouř jako že z komína?“

  111. Martin napsal:

    Sakra tady už jsou všechny moje věty napsaný… neděláme ve stejný firmě? 🙂

  112. Vlada napsal:

    – Je to hotové (z kreáče), jenom na to mrkni jestli je všechno ok.
    – Připravovali to v digiálu, mělo by to být ok.
    – Klient nám k tomu řekl, pouze to, že má koupenou tuto plochu a že máme něco vymyslet.
    – Mám tu jednu rychlovku.
    – Nemá to kdo udělat, musíte to udělat vy. A zde v lehké variaci… Nikdo nemá čas, takže se to musí udělat tady.
    – Nešlo by to auto na té fotce otočit tak, aby bylo z čelního pohledu? (Toto je jeden z mnoha dotazů na magickou moc Photoshopu)
    – Já ten email nečetla, co tam klient psal?
    – Data dostaneme až kolem 18h, mělo by to být všechno připraveno.
    – Taky z toho nejsem nadšená, že zde musím být… (o hodinu později) …tak to už zmákneš, tak já jdu a pošly mi to na email, já se na to mrknu na telefonu.
    – Ke všemu potřebujeme zdrojová data. (Toto je velká sranda, zvláště když to chtějí již od náhledových PDF)
    – Začněte na tom okamžitě pracovat, zatím to není schválené, ale tlačí nás čas. (netřeba zmiňovat, že se většinou předělává všechno)
    – Dnes to musí odejít. (80% se ještě týden na to ladí předělává)
    – Ten obrázek nemáme, zkus google. Nebo nešlo by to namalovat?
    – Zítra ráno je potřeba, aby tu někdo byl už na 7, já tu budu také!! (REALITA: V 7.15 se přijde na problém, který někdo kolem 8.30 začne šéfovat z tramvaje (protože před tím byl nedostupný a na nic nereagoval), ale jelikož tou dobou klient nemaká, tak se to vyřeší až po 9)

    Těch hlášek, co mě se**u je bohužel neskutečné množství a takhle bych mohl pokračovat ještě hodně dlouho. Ale dám šanci i dalším si vylít srdce 😉

    • Martin napsal:

      Tohle by si zasloužilo speciální cenu: Oběd pro dva se šéfem, který by měl k dispozici samozřejmě tento seznam 🙂

      • Vlada napsal:

        Toto už mám taky za sebou, krom toho, že jsem se dobře najedl a šéf si mě soucitně vyslechl se nestalo vůbec nic. Některý lidi jsou jaksi „nedotknutelný“, protože jejich mozek, kde není ani nas**no, ale naprosté vakuum je natolik vzácný, že o něj firma prostě nemůže přijít!

  113. Radim napsal:

    Oblíbená věta naší produkční…
    Kluci dtpáci přihlašte se mi, kdo nemáte co dělat?… nikdo hm… dobrá, vyberu si dobrovolníka…

  114. Martina napsal:

    A to tam u vas hulite vsichni?

  115. Jakub napsal:

    Dobrý den, potřebovali bychom vyrobit kulatý wobler rozměru 20×25 cm…

  116. Tomáš napsal:

    Klient k fotce: Můžete tu rezavou střechu, co je vpravo v rohu přetřít, nebo nějak zneviditelnit v programu?

  117. Eva napsal:

    7. Používejte zobrazení skrytých znaků

    Prosím Vás, ráda bych pracovala při zobrazení skrytých znaků, ale nevím, proč mi zobrazení nefunguje..
    Zkoušela jsem předvolby i režimy zobrazení, tak nevím 🙁

    Děkuji.

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Zkuste postup (jabko+alt+I na mac nebo ctrl+alt+I na pc nebo) + w klávesa, která odkryje spadávku dokumentu… pokud nepomůže napište…

    • kubik napsal:

      zobrazení znaků nefunguje také v režimu náhledu, takže ten také vypnout do „normálního“ režimu 🙂

  118. Honza Borovka napsal:

    Moc se nám to líbí, ale…..

    Potřebovali bychom něco pěkného, aby toho bylo hodně, aby se pan ředitel v tom mohl hrabat a byl od něj pokoj….
    Jak to, že máte článek místo na dvě stránky na čtyři!? Poslali jsme vám jenom 23 stránek textu! Budeme si stěžovat!
    Přinesla jsem vám drobné opravy, neděste se, ono to jenom tak vypadá, že je všechno přepsané.
    Posíláme vám logo. Nevíme jestli je to to správné, tak je tam raději nedávejte….

  119. Erik Michalík napsal:

    Můžete to vyrobit, s návrhem souhlasím jen tam upravte fotku, doplňte telefon, www stránky…………….. .
    Jo a rozměry jsou jen přibližně, přesné dodám ráno, hned jak kamion přijede.

    Potřebuji to v té nejlepší kvalitě, rychle a levně !

  120. Jan Stýblo napsal:

    „Mohl by jste to udělat hned? Já to totiž musím poslat do tiskárny a chci jít domu.“

    „Já vím, že jsem Vám nezaplatil fakturu, my jsme měli dovolenou a nechtěli jsme nic řešit.“

    „Rozměry jsou určitě 20×40, ale nevím, jestli na šířku nebo na výšku. Ale to pak jenom upravíte, ne?“

    „Můžete z toho nějak vymáznout ten vodoznak?“

    „Fotku si najděte na Googlu.“

  121. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Vzhledem k množství skvělých vět a těžkého výběru, kdo napsal tu nejlepší, uděláme vítěze losováním. Každý, kdo sem vložil soutěžní větu, bude mít v losování šanci vyhrát. Výsledky zveřejníme zítra (3. 1. 2015)

  122. Jiří Mareš napsal:

    Přes Webtrh jsem zatím neřešil zakázky, ale co se týče samotné komunity, tak je to takové půl na půl. Třeba Michal Kubíček, Radek Ondrášík, to jsou lidé, kteří dokáží dobře poradit ostatním a docela rád čtu jejich příspěvky. Nicméně najdou se tam i různí rádoby podnikatelé, co chtějí budovat další Facebooky, Alzy a jiné megalomanské projekty, aniž by ještě dokončili školu. Nad tím se člověk spíše jen pousměje. Ale tak co, každá zkušenost je dobrá – já třeba mám zase určité zkušenosti s výběrovými řízeními a už se jich nehodlám účastnit. Když si spočítám strávený čas třeba nad grafickým návrhem loga a ještě když firma neplatí autorům skicovné třeba na prvních 5 místech, tak se to zkrátka nevyplatí.

  123. Tomáš napsal:

    Líbí se mi s jakým nadhledem jste to napsal super 🙂 Mám bohužel podobnou zkušenost, akorád mě nenapadla ta „finta“ s vodoznakem (nebo lowressem) a zadavatel ty data dostal v hiress kvalitě, aniž bych viděl jedinou korunu. Přiznávám byla to velká blbost… a za blbost se platí… Udělil jsem negativ a hotovo.

  124. Martin napsal:

    Super tutoriál… já totiž zapomněl kde v Illustrátoru nastavit kóty :-(. Zde je všechno přehledně a jasně… Děkuji – pomohlo!

  125. Tomáš napsal:

    To je super!!! a já se tak plácal v html a výsledek dopadnul katastrofálně… tohle je fakt easy alternativa.. díky

  126. michal napsal:

    nevím, kdy autor článku naposledy viděl facebook, ale ta úvodní stránka už dávno vypadá jinak, šablona je k ničemu

    aktuální design je např. tady: https://www.behance.net/gallery/28136817/Free-Facebook-page-mockup

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Michale děkujeme za upozornění na druhou stranu jste možná moc nepochopil o čem je tento článek, video zde publikované a možná i náš server s tutoriály. Není o aktuálních šablonách, ale o tom jak s podobnými šablonami pracovat a využít tyto šablony s inteligentními objekty k snadnému exportování třeba fotek pro účty sociálních sítí.

      Nevšimnul jsme si, že kromě poskládání jednotlivých elementů na úvodní stránce šablony, na kterou odkazujete, by se změnila třeba velikost hlavního banneru, nebo Avataru. Ale třeba mě vyvedete z omylu 🙂 A o tom to celé je. Za 5 měsíců bude možná vypadat úvodní stránka Facebooku, Twitteru, nebo Google+ zase jinak a upřímně o tom tenhle článek není. Přelinkování na aktuální šablony v budoucnu u tohoto článku neplánujeme, ale za aktuální link na šablonu Facebooku vám přesto děkujeme…

  127. Jenda napsal:

    pěkné, já toto budu brzy řešit, ale s tím rozdílem, že mám k dispozici ID CS2 a zhruba 1000 obrázků. Zatím jsme nenašli způsob jak by se dalo hromadně nasypat do připraveného layoutu.

  128. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Opravdu poslední prodloužení této soutěže do 1. 6. 2016

  129. Olda napsal:

    Dobrý den, prosím poraďte – jak lze změnit velikost už vytvořeného bloku v chimpmail? Děkuji, s pozdravem Olda

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Jak myslíte velikost? šířka je daná 600px u všech modulů. Pokud byste chtěl třeba na 800px lze to udělat pomocí umístění CSS do html modulu v šabloně. třeba takto
      .templateContainer{width:800px !important;} * .mcnImageContent {width:800px !important;}

      • Olda napsal:

        Děkuji za odpověď – nevím, zda jsem se špatně nevyjádřil – mohu Vám poslat newsletter a dotázat se na konkrétní velikost bloku již vytvořeného? Prosím, uveďte e-mail, kam miohu newsletter zaslat. Děkuji. O.

  130. evžen napsal:

    Tak kdo vyhrál?

  131. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Vyhlášení výsledků soutěže proběhne tento víkend (11.6)

  132. Zbyněk napsal:

    Zdravím všechny fotografické nadšence. Škoda, že jsem o té soutěži nevěděl. Hned bych se přihlásil :¨)
     .
    Ale teď vážně. Velmi si vážím všech tří soutěžících. Oceňuji každého, kdo ještě umí udělat fotku bez počítače a také to, že DTPko něco takového vymyslelo. Bohužel v dnešní době je to spíš o tom photoshopu než o focení. Stačí se podívat po internetu.

    Doufám, že to DTPko nebude nyní brát jako skrytou reklamu. Na prázdniny připravuji 3 tvůrčí dílny. Jedná se o víkendové záležitosti. Témata budou krajina, architektura a dokument. Samozřejmě hlavní důraz bude kladen na technickou stránku. Pokud by měl někdo zájem nechť se obrátí na redakci. Mají tam na mne emailovou adresu. Stačí napsat a zašlu podrobnosti

    V případě, že by měla zájem i vítězka této soutěže, tak jí věnuji školné na jednu dílnu zdarma jako takový malý bonus.

    Dobré světlo všem

    Zbyněk Ševčík

  133. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Zbyňku skrytá reklama to není 🙂 je to normální reklama vložená do komentáře.. 🙂 ale vzhledem k tomu, kolik článků o focení si pro náš server naspal a také s přihlédnutím k tomu, že tvoje zde publikované články patří k těm nejčtenějším, s tím nemáme nejmenší problém. Pro případné zájemce jen doplním, že Zbyněk Ševčík je na našem serveru autorem několik článků o focení… Což určitě čtenáři, kteří tyto články zde četli, vědí 😉

  134. Jiří Brno napsal:

    Výborný tutorial! Velice děkuji za pomoc. Video je naprosto výstižné STEPbySTEP, super. Akorat u nás v reklamni agenture budou preferovat FREE variantu providera. Divam se, ze ten ecom** je zpoplatněn nad 100emailu. Čili by ten HTML soubor mel obdobnych zpusobem byt mozny nahrat i do mailCh***, ano. Pak skvěle. Děkuji! zpracovat vše ve Phts. je mnohem snažší a efektivnejsi pro mě jako grafika, nez se v tom plácat v rozhrani napr Mailch***, ktery tak rozboura naprosto koncept newsletteru a nelze použít nestandardní fonty atp.

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Ano do Mailchimpu nahrajete šablonu úplně stejným způsobem… Mailchimp tuším je do 2000 kontaktů zdarma, jen je potřeba počítat s tím, že vám dolu patrně natlačí svoje Mailchimp logo u free účtu to tak bylo.

  135. Petr Kocarek napsal:

    Dobrý den,
    Zaslal jsem tento dotaz panu Modrovi a ten mne odkázal na Vaše stránky na pana Günthera. Prosím Vás tímto o pomoc.
    Mockrát děkuji a přeji hezký den
    Kocarek

    Dobrý den, potřeboval bych pomoci s nápadem převodu šedé grafiky na 3D laserový objekt. Lze pomocí nějakého programu rozdělit vrstvy šedé grafiky na jednotlivé vrstvy a ty potom uložit jako jednotlivá patra pro laserové gravírování? Pokud byste měl zájem a chtěl mi pomoci, napište mi prosím na kocarekp@seznam.cz

  136. Bobo napsal:

    Zdravím, článek už je starší, ale přesto se zeptám. Jak docílím importování jedné stránky pdf, když aktuálně nesedí počet stránek? mezi dodáním korektury byly doplněné další stránky. Piše se o tom v článku, ale v testovací verzi je pouze volba importu od stránky v IND nebo od stránky v PDF. Mám CS6.

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Annotations nemám akuálně naistalované abych to vyzkoušel, ale co si pamatuju, tak nebyl problém zadat import jedné stránky z PDF. Podle mě musí fungovat i import např. 7 do 7, pokud nefunguje, řešil bych to uložením pouze jedné strany PDF v Acrobatu, ostatní smazat a tu jednu stránku s korekturami načíst…

      • Bobo napsal:

        Ano i to je řešení.

        Protože píšete, že to nemáte aktuálně nainstalované, znamená to, že se to nakonec až zas tak neosvědčílo? Pokud ne, na čem to nakonec ztroskotalo?

        • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

          Osvědčilo, ale s přechodem na verzi CC se změnila cena i licence a pro další práci jsem to již nepotřeboval, jinak mohu plugin určitě doporučit…

  137. Barbora Hlubučková napsal:

    Dobrý den, ráda bych se zeptala, jaký rozměr by měl mít newsletter tak, aby se mi správně zobrazoval i v mobilní verzi. Vytvářím vlastní šablonu přes ZIP. Děkuji

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Dobrý den, pokud vytváříte vlastní šablonu bez možnosti responzivity (přizpůsobeni na různých zařízení), ideální šířka šablony je 600 px. Správná html hlavička newsletteru zaručí, že se celý obsah newsletteru v plné šířce zobrazí (přizpůsobí) Šířce libovolného displaye. Lepší volbou je však pomocí css parametru @media screen a hodnot min a max size nastavit přesné zobrazení na různých mobilních zařízení, ale to už je trošku složitější postup… Pokud k vytvoření šablony využijete například mailchimp, vytváříte šablonu 600 px která se sama přizpůsobuje v mobilním zařízením…

  138. Tereza napsal:

    Dobrý den,

    moc Vám děkuji za skvělý článek, opravdu moc mi jako začátečníkovi pomohl! Jediné, s čím si ještě nevím rády je to, jak správně v šabloně NL vyplnit tu spodní část, konkrétně toto:

    Copyright © *|CURRENT_YEAR|* *|LIST:COMPANY|*, All rights reserved.
    *|IFNOT:ARCHIVE_PAGE|* *|LIST:DESCRIPTION|*

    Our mailing address is:
    *|HTML:LIST_ADDRESS_HTML|* *|END:IF|*

    Want to change how you receive these emails?
    You can update your preferences or unsubscribe from this list

    *|IF:REWARDS|* *|HTML:REWARDS|* *|END:IF|*

    Co vyplnit namísto hesel mezi hvězdičkami? A jak nastavit, aby se zákazník mohl z odběru odhlásit? Budu vděčná za jakoukoli radu. Moc děkuji!

    Tereza

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Dobrý den. V mailchimpu a v jakémkoli jiném on-line editoru cokoli je ohraničeno *|nějaká funkce|* je proměnná funkce (tzv. merge tag). Například *|HTML:LIST_ADDRESS_HTML|* se při odeslání newsletteru nahradí adresou čtenáře newsletteru. Jsou to proměnné hodnoty, které se mění. Lze tak kombinovat například oslovení ve správném tvaru křestního jména například funkcí: Dobrý den *|FNAME|* se v newsletteru nahradí vždy křestním jménem z vaší databáze. Stejně tak funguje i funkce pro odhlášení. Pokud není ve vašem newsletteru tlačítko s možností odhlásit, mailchimp ho doplní automaticky, ale nebudete moci ovlivnit jeho vzhled. Lepší je vytvořit vlastní tlačítko s názvem třeba odhlásit a na místo prolinkování na článek vložíte toto: *|UNSUB|* a mailchimp se už o vše postará…

      • Tereza napsal:

        Dobrý den,

        děkuji za Vaši rychlou reakci. Není mi ještě úplně jasné, jak zařídit, aby došlo po kliknutí na tlačítko ODHLÁSIT skutečně k odhlášení zákazníka. Zkoušela jsem zaslat zkušební e-mail na svou adresu, ale tlačítko „unsubscribe from this list“ nefunguje, nelze na něj kliknout.

        Moc děkuji za pomoc.

        Tereza

        • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

          Ano, to je v pořádku. Testovací e-mail není napojen na databázi. Proto je odkaz neaktivní a funguje jen při rozeslání ostré kampaně. Otestovat to lze. Stačí založit kontakt list s názvem test, kam vložíte svůj jeden e-mail. Nastavíte kampaň na odeslání na tento list s tímto jedním kontaktem a odešlete. Po přijmutí e-mailu, by již tento odkaz fungovat měl, respektive musí… 😉

          • Tereza napsal:

            Naprosto dokonalé, funguje, děkuji! Moc Vám děkuji za Váš čas, který věnujete odpovědím. Snad ještě jedna otázka – v ostrém e-mailu se v kolonce odesílatel objevuje toto:

            xxx@mail136-224.atl41.mandrillapp.com; za uživatele; xxx@xxx.cz, kde xxx nahrazuji za náš e-mail. Je možné toto nějak odstranit, aby zákazníci viděli jen naši e-mailovou adresu?

            Ještě jednou velké díky!

            Tereza

          • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

            To už je trošku složitější záležitost. Aby se v odeslaném mailu zobrazila vaše celá e-mailová adresa, musíte si nastavit tzv. ověření domény. Posílám vám do mailu screenshot, kde to v mailchimpu najdete. Je to zde Menu/Account/settings/verified domains

            Krátkým přidáním záznamu DKIM a SPF doménu ověříte a zabráníte padání mailů do spamu při rozeslání. Vetšinou tento záznam nastavuje IT technik, který má na starosti vaši doménu (v našem případě je to doména dtpko.cz). Když doménu neověříte, maichimp v odeslaném mailu použije svoje ověřené koncovky domén, které zaručí nespadnutí mailu do spamu, je však nepříjemné, že v odeslané adrese je pro zákazníky matoucí dlouhá Mailchimp adresa.

            Na youtube je postup, jak ověřit doménu pro mailchimp například zde:

            https://www.youtube.com/watch?v=uEjP_smeLjU

            Postup se však liší v závislosti na on-line rozhraní vaší domény, kterou budete ověřovat… Pokud s tím nemáte zkušenosti,
            požádejte vašeho poskytovatele domény o přidání SPF a DKIM záznamu pro možnost odesílání mailů přes Mailchimp.
            Pokud nemá napsáno v podmínkách, že nesmíte přes doménu rozesílat větší množství mailů, většinou ochotně tento záznam přidají…

  139. Petr napsal:

    Dobrý den, jsem rád, že jsem objevil váš web a videa. Jsem začátečník a vše je pro mě nové, ale snažím se. Mám na Vás jednu prosbu a pokud mi nevyhovíte tak vás budu sledovat i nadále. Koupil jsem si knihu Photoshop CS6 od Scotta Kelbyho a moc se mi líbí jak má umístěn vodoznak ve svých fotkách, ale nedaří se mi jej vytvořit. Pomůžete? Rád pošlu nějakou jeho fotku na ukázku a nebo zde jsou ke stažení http://kelbyone.com/books/cs5/
    Dík Petr

  140. Petr napsal:

    Dobrý den, účím se a zkouším. Nejde mi vytvořit stopa ve sněhu. Když vyberu laso a podržím Alt tak neudělám rovnou čáru. Používam MAC, Ps2015.5. Poradíte mi?
    Děkuji

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      krok 1 – Zmáčknout levé tlačítko myši a současně levý ALT
      krok 2 – Pustit levé tlačítko myši a stále držet levý ALT a hejbnout myší kamkoli
      Krok 3 – kliknout levým tlačítkem tam, kde chci mít ohraničení lasem…

      snad pomůže 😉

  141. Petr napsal:

    Konečně jsem se díky vašemu webu něco naučil. Mám dotaz k uvedenemu článku. Pokud mám fotku 300dpi tak mě ty souřadnice nepasují. Jak postupovat při jiném rozlišení než je 75?
    Děkuji Petr

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Ano řešení existuje a díky vám jsem si ten tutoriál prošel a pomocí poznámek upravil i ve videu na youtube. V nastavení v preferencích kde se přepíná na jednotky (čas videa 5:05) v nastavení místo na body zvolte obrazové body. Budou vám souřadnice fungovat i při rozlišení například 300 dpi.

  142. Petr napsal:

    Velmi pěkný návod, najdu někde originální fotku na vyzkoušení?
    děkuji Petr

  143. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Link na zdrojový soubor je v popisku videa přímo na YouTube a dávám ještě k článku nad videosreenshot odkaz na stažení train.psd 😉

  144. Petr napsal:

    Dobrý den, už jsem Vám psal několik pochvalných komentářů a jsem moc rád, že se mám kde učit. Mám na Vás prosbu. Je velmi dobré si to zkoušet na stejném obrázku, kde je vidět jestli dělám vše stejně a dosahuji stejných výsledků. U tohoto návodu jsem obrázek nenašel. Pomůžete?
    Děkuji Petr

  145. Iva napsal:

    Tohle je super! Navíc to celé jde sloučit do jednoho efektu – vinětaci přidat pro Výplň (a barvu Výplně „pod fotkou“ nastavit na bílou barvu). Jen je pak nutné se u fotky prokliknout na Grafiku a Grafice nastavit Násobení, to už do objektového stylu uložit nejde, ale alespoň se vinětace někde „nehne“ a případně ji lze zase upravit na všech fotkách hromadně…

  146. Zbyněk napsal:

    A ještě domontovat Sněhurku a 7 trpaslíků a nad krajinu hejno kroužících orlosupů a nemá to chybu.

    Teď vážně. Každý krajinář má v brašně polarizační a jiné filtry, kterými si upraví rozsah jasů a kontrastů podle toho, jakou má představu, že bude snímek vypadat, ještě před expozicí. Čím méně úprav ve photoshopu tím lépe.

    Co mě ovšem dostalo a také proč píši tento komentář, je výměna přirozených oblaků za ty dramatické. Pisatel tohoto příspěvku a autor tohoto videa pravděpodobně nejsou fotografové. Každý fotograf totiž ví, že obloha je při focení v plenéru v podstatě jediný světelný zdroj, který musíme respektovat. Máme li, tak jak v původním snímku oblohu pokrytou bílou oblačností, tak se bude logicky zrcadlit v hladině potoka a zasněžené vrcholky hor budou toto světlo také odrážet. Dalším důležitým faktorem je směr světla, který vytváří plasticitu fotografované scény.

    Pokud vyměníme tuto oblohu za tmavá bouřková mračna, jako v tomto případě, tak bude odraz v hladině potoka tmavý a vrcholky hor budou mít podstatně nižší kontrast. U původní scény šlo světlo mírně z pravé strany. U domontovaných oblaků prosvítá z levé strany. Tak že stíny v krajině, obzvlášť v horách by měli jít naopak.

    Photoshop je dobrý pomocník, ale musí se používat s rozmyslem.

    Zbyněk

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Souhlas Zbyňku nicméně když bys naše tutoriály sledoval podrobněji, vždy upozorňujeme na to, že není cílem udělat dokonalé dílo, ale ukázat během krátkého času cestu, jak na to 😉 S komenty souhlasím, a sám osobně bych fotku do světa takto nepustil… ale o tom prostě naše video tutoriály nejsou… 😉 Cílem je ukázat jak převést barevnou fotku na černobílou a je jasné že ty, nebo jiný fotograf tam uvidíte nereálnost scény, ale XY lidí, se práve jistá nereálnost a nasvícení může třeba líbit. Proto se z tohoto tutoriálu mají lidé pouze dozvědět, jak na to a udělají si fotku přesně tak, jak se jim bude líbit… Ahoj

  147. Tomáš napsal:

    Dobrý tutoriál. Kombinací těchto filtrů se dá opravdu docílit hodně kontrastní scény. Také fotím, a souhlasím s kometářem nahoře, že některé plochy jsou moc světlé, ale není to tutoriál jak fotit, ale jak ladit fotku do černobílé podoby a mě se tento postup moc líbí…
    Díky

  148. Petr napsal:

    Dobrý den,

    potřeboval bych poradit. Úspěšně jsem si vytvořil svou první kampaň, vč. listu a šablony a následně ji odeslal. Chci se zeptat, jak se dá opakovaně pracovat s touto kampani, abych ji mohl např 5x za sebou použít, aniž bych tam pokaždé nemusel nic od začátku zadávat.

    Děkuji za odpověď

    s pozdravem Petr

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Dobrý den jestli jsem to správně pochopil, chcete opakovat kampaň bez jakéhokoli nového zadání informací…
      takže napadá mě řešení v podobě tlačítka “Replicate” (v editoru kampaní).
      Duplikuje kampaň a umožní vám odeslat naprosto stejné nastavení v jiném termínu a kolikrát potřebujete.

  149. Petr napsal:

    Dobrý den,

    mám problém s odeslání kampaně pro 552 lidí. Mám bezplatnou verzi, která umožňuje odeslání 2000 emailů, teprve jsem odeslal 10, takže by neměl být problém odeslat ještě 1990 mailů.

    Objevuje se mi zde chybové hlášení:
    Sending Disabled

    Before you can send to this list, you’ll need to undo some recent list imports.

    Nevím si s tím rady.

    Děkuji za odpověď, Petr

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Mailchimp free účet umožňuje odeslat na 2000 adres, ale pozor kalkuluje také naimportované kontakty. Podívejte se do importovaných kontaktů, zda-li jste například neimportoval více druhů kontakt listů.
      Pokud při importu přesáhnete 2000 e-mailů mailchimp vás upozorní touto hláškou…

      Také se vám tato hláška objeví nastanou-li situace popsané zde:

      http://kb.mailchimp.com/lists/growth/troubleshooting-list-imports

  150. Lukáš napsal:

    Super článek, díky za něj. 🙂 Pro ty, kteří jsou líní číst, tak můžu doporučit i skvěle zpracované video tutoriály pro Mailchimp http://www.tutorialycesky.cz/kurzy/mailchimp-navody/ Pro začátečníky s Mailchimp, jako jsem já, naprosto ideální. 😉

  151. ilonas napsal:

    Díky!

  152. Martin Janouch napsal:

    Super! díky za článek…

  153. Peter napsal:

    Mne osobne vyhovuju ovela viac eknizky.sk

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Tak určitě! Dnes je těch možností více a existuje mnoho platforem kde publikovat. Článek už je staršího data…

  154. Iva S napsal:

    Díky za tipy, nějakou (pro mne) novinku jsem tam objevila. Při práci s tabulkou používám docela často jeden taky jeden tip – když je kurzor v buňce, pak klávesa ESC slouží jako přepínač mezi výběrem celé buňky a výběrem textu v buňce.

  155. Jitka napsal:

    Kvůli dvou hodinám takové drama? A ještě když zakázka originálně byla placená, ale oni udělali chybu…čekala jsem zase nějaký podraz ze strany zadavatele nebo dny strávené prací 😀 Zkoušel jsi někdy soutěže? na designcrowd.com by si stávali vlasy hrůzou. Mám nůž na krku kvůli exekucím a čas na tyhle „soutěže“ šel k čertu stejně jako moje úspory

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      No i tak se to dá brát 😉 článek jsem psal trošku s nadsázkou, abych varoval ostatní. Jak to na webtrhu bohužel funguje, je věc druhá… nemělo to však vyznít jako drama, spíše takové procitnutí a nakouknutí k webtrhu. Ale upřímně pokud věříte, že ta jejich výmluva je pravdivá, asi to nebudete mít s prací na ŽL snadné 🙂

  156. Martin napsal:

    Tahle retuš je opravdu povedená LIKE 😉

  157. Jiří Jung napsal:

    Dobrý den.
    Děkuji za skvělý článek a komentáře. MailChimp používám dlouho a jsem s ním naprosto spokojený. Jedna funkce mi ale chybí a nevím, jestli jsem ji jen nepřehlédl. Rád bych v kampaních oslovoval každého jinak. Například: pěkný den Josefe
    V jedné konkurenční službě se oslovení nastavovalo u každého kontaktu. Pokud to MailChimp umí, můžete mě navést?
    Děkuji Jirka

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Dobrý den, ano mailchimp toto umožňuje a já vás navedu. Tyto funkce a jim podobné se nazývají MERGE TAGS. Každá databáze kterou importujete do Mailchimpu (i podobných ON-LINE rozhraní jako je například český ecomail.cz) má možnost upravit databázi a separovat určité skupiny lidí včetně správného skloňování jmen v 5. pádu. Tzn. Petra Nováková se změní na oslovení „Petro“. Kromě správného pádu mailchimp odliší i pohlaví, svátky, narozeniny, města atd. tzn. je schopen separovat newslettery pro muže, ženy a cílit i na oblast, což je také velmi užitečná funkce. V newsletteru to pak funguje tak, že napojíte newsletter na takto pozměněnou databázi se jménama ve správném pádu a ve větě „dobrý den Petro“ bude text dobrý den *|FNAME|* tato proměná hodnota FNAME bude později nahrazena jménama ve správném pádu Petro, Jiří, Ludmilo atd. odkaz na tyto proměné funkce a jejich použití zde: http://kb.mailchimp.com/merge-tags/all-the-merge-tags-cheat-sheet
      Asi to pro vás nebude úplně snadné, ale dá se to kdyžtak dohledat i v nápovědě Mailchimpu, nebo vygooglit, jak na to konkrétně 😉

  158. Jan Soucek napsal:

    Dobré tyhle tutoriály často tu najdu nějaký dobrý tip.
    Tímto zdravím autora :o))

  159. Dobrý den,
    právě se tu pereme s moc dlouhým newsletterem a proto bych se chtěl zeptat, zdali je možné, ve stylu Forbesu, zobrazit fotku, pak třeba 2, 3 věty textu a když to čitatele zaujme, tak by si jakože rozklikl i ten zbylý (doteď skrytý) text? Máme spoustu zajímavých informací, ale celkově je to dlouhé jak toaleťák. Nechat tam 100% první věty, takový úvod a pak kdo chce, si rozklikne „číst dál“ / „zobrazit více“. Půjde to, máte nějaké zkušenosti? 🙂
    Předem díky moc za reakci i za článek 🙂
    Filip Šimoník

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Dobrý den. Do newsletteru toto dostat, aby se to správně zobrazilo na všech možných zařízení, je téměř nemožné. Jediná možnost je klasické provázání s webem, kde dáte krátký úvod a tlačítko například čtěte více linkuje na celý článek na web stránkách. Jiné funkční řešení nejsem schopen nabídnout. Nejde o to, že by to nešlo vytvořit, v OFFLINE podobě nebo na web stránkách je to celkem jednoduchá záležitost, ale zprovoznit to skrz všechny dostupné e-mail klienty bez odlišnosti je nemožné…

      • Díky moc za bleskovou odpověď.
        Právě, při tvorbě webu je to vteřinová záležitost a tady je to problém. Začali jsme pracovat přesně na tom řešení, které jste navrhl. Taky nás napadlo, že dáme úvodní věty a pak zkoušíme odkaz na vlastní blog. Tak uvidíme, s jakým se to setká ohlasem. 🙂

        Děkuji a přeji hezký den!
        Filip

  160. Martina napsal:

    Pro mě dokonalé, děkuji za Vaši celkovou práci na tomto portále
    A náhodou nedal byste k dispozici fotku s mraky? 🙂

  161. Jan Dego Ťoupalík napsal:

    Dobrý den, pravidelně sleduji Vaše tutoriály a jsem za ně velice rád. Chtěl bych se ale zeptat, jestli neplánujete další tutoriály na práci v Illustrátoru. Děkuji za odpověď.

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Napíšu to upřímně a pravdivě. Na našem serveru tyto tutoriály psal skvěle Roman Mikel a vzhledem k jeho časové vytíženosti, rodina, práce, atd. toto psaní přerušil. Záměrně píšu přerušil né ukončil, protože stále doufám, že se zase jednou třeba ke psaní vrátí :-). Nikdo jiný si tyto tutoriály zatím netroufl převzít a psát, protože Roman hodil Laťku hodně vysoko. Sám také doufám, že se tato situace časem vyřeší. Děkujeme za komentář…

  162. Martin Janouch napsal:

    Dobrý den. Jestli mohu poprosit, tak já bych ocenil kurz o Indesignu. Klidně i úplné základy od začátku. Myslím že takových tutoriálů na youtube moc není, jestli vůbec nějaký…

  163. Arthur Dent napsal:

    16

  164. Filip Skalák napsal:

    Vyzkoušejte pro ostření použít NikSharener, kdysi to byl drahý plugin, ale dnes je pod Googlem ke stažení zdarma a kvalitativně i uživatelsky je to něco úplně jiného než nativní doostřování v Photoshopu.

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Díky za tip. Je pravda, že pomocí pluginů (a hlavně těch placených) jde ve photoshopu hodně věcí udělat jinak a lépe. Tento modul trošku znám, kdysi jsem si s ním pohrával, ale to bylo někdy kolem roku 2008, věřím že to udělalo od té doby další pokrok… Díky za komentář…

  165. kamil_m napsal:

    Díky za hezký návod. Nedávno jsem řešil něco podobného, šlo o zvýraznění (podbarvení) textu, ne odstavce. Řešil jsem to tehdy s využitím funkce podtržení textu a nadefinování barvy tloušťky a odsazení podtržení…

  166. Ján napsal:

    Pozdravujem Vás, ja Photoshop nepoužívam, som iba amatér a obľúbil som si Zober. Čo sa pluginov týka, najčastejšie používam Silver Efex Pro z Nik Collection, občas skúšam aj ostatné z tejto sady. Dobré na nich je to, že sa dajú použiť aj samostatne, nie ako súčasť PS, či Zoneru.

  167. Doplním pár skriptů zdarma vlastní výroby 🙂
    http://bereza.cz/ps/