MacProBook 15,6″ OSX 10.7.2
15.7.2012
Scribus 1.4.1 – Víc než jen software zdarma!
19.7.2012
Ukázat vše

Vlastní časopisy se firmám vyplatí

BP_firemnimagaziny

– reklama Google Adsense –


Proč společnosti jako Vodafone, ČEZ, Volvo nebo třeba Česká pojišťovna investují peníze do vydávání firemních magazínů? Výzkum, který proběhl ve Velké Británii, ukázal že firemní magazíny fungují. 

Zadavatelem výzkumu byla Asociace vydavatelských agentur APA (www.apa.co.uk) a Direct marekting asociace. Nezávislá agentura Millward Brown zkoumala pomocí interview vzorek tří set respondentů pro každý jednotlivý firemní titul, přičemž dvě stě respondentů dostalo firemní magazín předem a sto nikoli. Celkově agentura vyzpovídala za deset měsíců zhruba čtyři tisíce lidí a zjistila následující skutečnosti.


– reklama Seznam Sklik –


Pětadvacet minut není vůbec málo
Výzkum APA Adventage study potvrdil, že lidé čtou firemní magazín více než 25 minut (jeden titul, jedno číslo). Srovnejme to například s délkou třicetivteřinového spotu v televizi nebo s osmi sekundami, jež průměrně věnují billboardu. Čtvrtina zákazníků se k danému číslu magazínu vrací více než třikrát a skoro tři čtvrtiny si nechávají magazín více než týden. Přes 57 % čtenářů přečte více než polovinu firemního magazínu. Více informací na www.25minutes.co.uk.


Smýšlení zákazníků o firmě se zlepšilo
Na otázku, zda považují svého poskytovatele širokopásmového připojení, firmu Wanadoo, za lídra ve svém oboru, odpovědělo kladně o 12 % čtenářů jejího firemního magazínu více než nečtenářů. Na otázku, zda považují Londýnský dopravní podnik za moderní, odpovědělo ano o 22 % více čtenářů magazínu Tube než nečtenářů tohoto časopisu.


Výrobek podporovaný firemním magazínem se víc prodával
Čtenáři utrácejí v průměru o 8 % více při nákupu u vydavatele magazínu za jeho zboží, a dokonce o 21 % více v případě maloobchodu. Pokud jste majitelem maloobchodního řetězce vydávajícího firemní magazín s nákladem milion kusů, pak vám může takový magazín generovat zvýšení obratu o 1,65 milionu liber novými zákazníky a 495 000 liber zákazníky současnými.


Čtyři procenta čtenářů zareagují
Jestliže 100 000 vašich zákazníků dostane dnes ráno své vydání firemního magazínu, 4000 z nich si ještě ten večer koupí váš výrobek nebo službu. Díky prostoru, který firemní magazín poskytuje, můžete detailně prezentovat všechny benefity svého výrobku, což u televizního spotu nebo direct mailu nepřipadá v úvahu. V souladu se studií 44 % zákazníků reaguje na sdělení obsažené ve firemním magazínu, a 4 % z nich dokonce tentýž den. Ve srovnání s 3–10 % u direct mailu jde o velký úspěch.


Firemní magazín cílí na všechny věkové i sociální skupiny
Zákaznické magazíny jsou jednoduše nejpopulárnější formou přímé komunikace mezi všemi ostatními médii. Zákazníci je preferují více než direct marketing a telemarketing – jen 8 % označilo firemní magazín za obtěžující, na rozdíl od direct mailu (20 %) a telemarketingu (80 %). Díky své tradiční podobě je magazín přístupný všem věkovým skupinám (srovnejte s interentem), napříč vzděláním a sociálním statusem.

 

Fotka Martina Vymětala

První firemní magazín připravil Martin Vymětal pro společnost Aral již v roce 1998.

Čechy vs. Británie
Podle Martina Vymětala, obchodního ředitele vydavatelství firemních magazínů Boomerang Publishing www.bpublishing.cz, jsou výsledky výzkumu agentury v zásadě přenositelné i na české čtenáře. „Neřekl bych, že se reakce čtenářů firemních magazínů v ČR a ve Velké Británii nějak výrazně liší. Rozdíl je spíše v podmínkách, za jakých vydavatelství pracují. V Británii si mohou dovolit vydávat magazín, jehož tým tvoří více než dvacet lidí, z převážné části editorů a grafiků. Z toho plyne, že jeden firemní titul může být tvořený až deseti agenturními editory. V Čechách spíš dělá jeden editor deset titulů.“

 

-PaGun-




– reklama Google Adsense –


– reklama Sklik –


dtpko.cz
dtpko.cz
Snahou redaktorů portálu dtpko.cz je vytvářet takový obsah, který není jen odborný. Snažíme se zde publikovat články i pro pobavení a inspiraci. Portál dtpko.cz byl založen roku 2013. redakce@dtpko.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *