Photoshop – Snadnější navrhování designu pomocí nástroje ArtBoards
14.10.2015
Adobe Illustrator tutoriál: Logo pekárny – 2. díl
28.10.2015
Ukázat vše

Photoshop – Překreslujeme objekty z navržené skici – iPod Shuffle

V dnešním tutoriálu na dtpko.cz si ukážeme, jak ze skici navrženého objektu překreslíme použitelnou fotografii k dalšímu zpracování. Uvnitř článku naleznete kompletní postup, včetně možnosti stáhnout si výsledek jako PSD soubor.

Tutoriálů, jako je tento, není na dtpko.cz hodně. Je to z toho důvodu, že vytvoření článku se screenshoty a napsání postupu jednotlivých kroků, je časově náročné. Věřím, že dnešní tutoriál, a také tutoriály kolegy Mikela o Ilustrátoru, si udrží zájem čtenářů našeho serveru. Pro nás je to pak, kromě jiného, i motivace takových článků vytvářet více…

– reklama Google Adsense –


Poznámka: Tutoriál je tvořen v programu Adobe Photoshop z balíku CC 2014 na platformě Mac. Není určen pro úplné začátečníky, ale pro uživatele se zkušeností s nástrojem pero (vycestování objektu), efektů jako jsou – šum, deformace, aplikování na vrstvu, rozostření aj. Nikde však není napsáno, že si tento tutoriál nemůže vyzkoušet kdokoli. Na konci tohoto článku najdete rychlé video z celkového postupu tohoto tutoriálu…

 


– reklama Seznam Sklik –

Dnešní tutoriál se skládá ze dvou částí. Překreslení jednoho iPod sluchátka, které je následně ozrcadleno na levou stranu včetně kabelu, a v druhé části budeme překreslovat tělo iPodu Shuffle s ovládacími prvky. Na závěr přidáme ještě nějaký ten stínek, na celkové dotvoření a větší přirozenost celé scény. To vše dnes přinášíme v jednom článku. Tak jdeme na to…

Úvod

Na začátku všech překreslení a kreseb všeobecně je většinou skica. Ať už bude nakreslená tabletem, nebo naskenovaná do počítače poté, co jste si ji tužkou třeba sami nakreslili. Základem je mít v počítači obrys v podobě nějakého náčrtku. obr. 1. PSD soubor s bílým pozadím a skicou stahujte zde

 

sl01

obr 1

Krok 1

Začneme překreslením pravého sluchátka pomocí nástroje pero. Je potřeba vytvořit cestu a následně z této cesty vytvořit výběr (klávesa Jablko+kliknutím na vrstvu, nebo přes pravé tlačítko na “cestě” a kliknout načíst výběr) tak, jako je to na obr. 2, 3, níže.

sl02

obr 2

sl03

obr 3

Krok 2

Po načtení výběru kliknete na záložku v panelu vrstvy dole (vytvořit novou vrstvu výplně, nebo úprav) a dáme vyplnit barvou (barevnost 6,4,3,0). Na tuto vrstvu aplikujeme šum s nastavením na hodnotu 1. (filtr šum najdeme v menu filtr/šum/přidat šum). Photoshop se zeptá, zda-li chceme z vrstvy vytvořit inteligentní objekt – kliknete ano – jinak nám nedovolí šum aplikovat. obr. 4a.

sl04a

obr. 4a (klikněte pro zvětšení)

Krok 3

Následně podobným způsobem jako jsme udělali cestu na začátku kolem celého sluchátka, uděláme cestu okolo “gumičky” vpravo a vůbec nemusíme být tak přesný, jako když jsme dělali cestu předchozí, ale uděláme pečlivě jen plochu uvnitř (na rozhraní dvou barev sluchátka) obr. 4b. Opakujeme krok s načtením výběru a vyplněním (krok2) ale tentokrát dáme hodnotu barvy CMYK na (20,12,12,0).

sl04

obr. 4b (klikněte pro zvětšení)

A přidáme stejným způsobem i šum s hodnotou 1. Vrstva teď vypadá dost nevzhledně a vůbec nekopíruje kraj sluchátka, to upravíme tak, že na záložce vrstvy klikneme s podržením klávesy ALT mezi vrstvou sluchátka a vrstvu “gumičky” a dáme aplikovat na  vrstvu. Tím se nám gumička ořízne přesně podle sluchátka jako je to na obr. 5.

obr. 5 (klikněte pro zvětšení)

Krok 4

Je opakováním kroku 3 s tím, že stejně uděláme plochu na levé straně sluchátka viz. obr. 6 a 7.

sl06

obr. 6 (klikněte pro zvětšení)

sl07

obr. 7 (klikněte pro zvětšení)

Krok 5

Nyní budeme tvořit díry ve sluchátkách. Uděláme si tvar kruh buďto přes nástroj eliptický výběr, nebo přes tvar elipsa v nástrojích Photoshopu. Kruh vyplníme šedivou barvou (například složení cmyk 40,30,30,10). Poté v horní části uděláme černý kruh a docílíme objektu vypadající zhruba takto, jako na obrázku níže.

sl08sl09

 

Krok 6

Nyní tento objekt převedeme na inteligentní objekt (přes pravé tlačítko myši kliknutím na vrstvě) a rozkopírujeme ho 5x na pozici děr na naší skice. Pomocí menu Úpravy/transformovat/deformovat zdeformujeme přesně otvory na pozici skici a docílíme tak stejného vzhledu jako je na obrázku 12. V tomto bodě může mít někdo problém docílit přesné perspektivy.

Zde již dost záleží na citu každého z nás, přesné hodnoty natočení a deformace sem psát nebudu. Černá plocha se směrem dolů mírně posouvá doleva, což docílíme pootočením objektu “díry” vlevo přes Úpravy/transformovat/otočit nebo zkratkou (jablko+T na MAC, ctrl+T na PC).

sl010

obr. 10 (klikněte pro zvětšení)

sl011

obr. 11 (klikněte pro zvětšení)

sl012

obr. 12 (klikněte pro zvětšení)

Krok 7
Aby celé sluchátko vypadalo daleko víc plasticky, přidáme mu odlesk a bude na něj lehce dopadat stín. Přes nástroj laso (L) a nastavením prolnutí např. 20 (v horní liště) vytvoříme výběr podobný obr. 13. Opět použijeme menu (vytvořit novou vrstvu výplně, nebo úprav) a dáme efekt jas a kontrast hodnotu “jas” doprava až vytvoříme alespoň částečný lesk.

Pak opět nástrojem laso (L) vytvoříme výběr jako je na obr. 14, a přes stejný filtr (jas nastavíme hodnotu doleva na -60) obr. 15. Tuto vrstvu aplikujeme pouze na vrstvu sluchátko, tzn. s podržením klávesy alt (dělali jsme již několikrát), a měli by vaše úpravami vypadat jako na obr. 16.

sl013

obr. 13 (klikněte pro zvětšení)

obr 14 (klikněte pro zvětšení)

obr. 14 (klikněte pro zvětšení)

obr 15 (klikněte pro zvětšení)

obr. 15 (klikněte pro zvětšení)

sl016

obr. 16 (klikněte pro zvětšení)

Krok 8
Nyní vytvoříme kabel sluchátku. Opět přes nástroj pero ocestujeme kabel, který vyplníme barvou, stejně tak, jako jsme vyplňovali přes výplň barvou (např. krok 2). Na tento kabel aplikujeme efekt “úkos a reliéf” ze záložek vrstva/efekt, nebo poklepáním na vrstvu u pravého okraje.

Nastavíme vnitřní úkos a hodnotu okolo 30. Zde je potřeba si trošku pohrát z realističností stínu, takže pokud budete chtít hodnotu trošku pozměnit, klidně to udělejte. Výsledek je na obr. 18.

obr 17 (klikněte pro zvětšení)

obr. 17 (klikněte pro zvětšení)

obr 19 (klikněte pro zvětšení)

obr. 19 (klikněte pro zvětšení)

Krok 9
Nyní všechny naše vrstvy se sluchátkem zduplikujeme (ideální používat skupiny pro vrstvy a ty pojmenovávat). Přes pravé tlačítko/duplikovat tuto vrstvu ještě stranově převrátíme přes menu Úpravy/transformovat/převrátit vodorovně. Tímto docílíme levého sluchátka včetně kabelu a pozici upravíme jako je na obr. 19. V dalších krocích už přejdeme na tvorbu shuffle přehrávače (je lehčí než sluchátko).

obr 19

obr. 19 (klikněte pro zvětšení)

Krok 10
Nezapomeňte pravidelně ukládat jako PSD formát. Pokud jste dosud neudělali, než přejdete k druhé části, určitě uložte…

Krok 11
Nyní jsme dokončili část se sluchátky a přejdeme na vytváření “těla” iPod shuffle. Pro lepší práci si teď na chvíli vrstvy se sluchátkama vypneme. (máme tedy opět čistou skicu akorát s tím rozdílem, že už máme hotové ale vypnuté vrstvy se sluchátky).

Začneme překreslovat přehrávač tak, že si vybereme nástroj zaoblený obdelník (U) a nahoře nastavíme zaoblení okolo 2 bodů. obr. 20. Opakujeme pro nás již dobře známý krok (např. z kroku 2) s vyplněním barvou a přidáním šumu na hodnotu 1. Barvě nastavte hodnoty +- (25, 18, 15, 0). Obr. 21.

sh20

obr. 20 (klikněte pro zvětšení)

sh21

obr. 21 (klikněte pro zvětšení)

Krok 12
Nyní upravíme obě strany shuffle a to tak, jako je to na obr. 22, tzn. vybereme výběrem kraje shuffle (s klávesou shift) a vyplníme barvou +- (na hodnotu (60, 50, 50, 20) na obou stranách v úzkém pruhu a aplikujeme opět přes klávesu alt na vrstvu těla přehrávače obr. 23. Mírné rozostření jsem udělal aplikováním Gaussovského rozostření (Gaussian blure) s hodnotou kolem 3, a to z nabídky menu filtry/rozostření/gaussian.

To stejné uděláme ještě v pruhu o něco širším vlevo v bílé barvě s gaussian rozostřením 10 a napravo opět v tmavé barvě (60, 50, 50, 20), ale s prolnutím vrstvy (krytím) na 70% a stejně rozostříme. Nezapomeneme aplikovat šum (0,5-1 max)

sh22

obr. 22 (klikněte pro zvětšení)

sh23

obr. 23 (klikněte pro zvětšení)

sh24

obr. 24 (klikněte pro zvětšení)

sh25

obr. 25 (klikněte pro zvětšení)

Krok 13
Nyní začneme překreslovat ovládací panel. Vybereme nástroj eliptický výběr (M), nebo nástroj kruh, a vyplníme, na naší skice, přesně prostor pro ovládání plnou barvou ve složení +- (80, 75, 70, 90). obr 26. Vrstvu zduplikujeme a nastavíme jí trošku světlejší odstín barvy, než v předchozí vrstvě. Přes transformaci jablko+T nebo ctrl+T, zmenšíme přesně kruh na velikost menšího kruhu na skice. obr. 27. 

sh26

obr. 26 (klikněte pro zvětšení)

sh27

obr. 27 (klikněte pro zvětšení)

TIP: Pokud budete mít problém se zakrytím vaší předlohy (skici), posuňte si vrstvu nahoru, aby byla kresba vidět, nebo dejte vrstvě, kterou jste předtím vyplnili prolnutí třeba 50, aby byl vidět obsah pod ní. 

Nyní máme dva kruhy rozdílné barvy, ten menší vykrojíme do toho většího (ten menší kruh použijeme pouze jako ořezovou cestu) a to tak, že kliknutím na menší kruh s klávesou jablko (mac) a ctrl (pc) načteme výběr, přepneme se do masky tmavé větší vrstvy a v masce menší kruh odmažeme. Nyní už vrstvu s menším kruhem nepotřebujeme, a můžeme ji smazat.

Krok 14
Značky ovládacích prvků jsem vykrojil v masce černého kruhu ovládání tak, že jsem opět za pomoci lasa (L) a obdélníkového výběru s prolnutím nastaveným na hodnotu 0, odmazal dle předlohy skici jednotlivé symboly. Značku play a pause jsem udělal opačně tzn. Pomocí výběru vyplnil tmavou barvou, jako je to na obr. 30, 31

sh30

obr. 30 (klikněte pro zvětšení)

sh31

obr. 31 (klikněte pro zvětšení)

 

TIP: na iPod shuffle v černém ovládání symboly doopravdy vykrojeny nejsou (jsou potištěny), zde si klidně ovládání udělejte komplet v samostatné vrstvě s hodnotou barvy v podobném odstínu jako je tělo přehrávače.

Krok 15
Teď vytvoříme světelný odlesk pomocí nástroje laso. Nastavíme si prolnutí lasa na volbu 30 a vybereme část nahoře, a se stisknutou klávesou SHIFT část vnitřní, dolní části. Dáme vyplnit barvou na hodnotu (25, 18, 15, 0) a aplikujeme na vrstvu s ovládacími prvky. 

sh32

obr. 32 (klikněte pro zvětšení)

TIP:  (Zde je metod více, já zde použil tuto, ale použijte klidně svojí, vlastní, třeba přes nástroj zesvětlení)

Krok 16
Teď si nakreslíme dvě horní tlačítka. Respektive jen jedno, a to zduplikujeme. Vybereme nástroj zaoblený obdélník (U) a dáme hodnotu zaoblení na 2. Tažením přesně přes skicu nakreslíme tvar butonu. obr. 33.

 

sh33

obr. 33 (klikněte pro zvětšení)

Krok 17
Odlesky jsou vytvořeny opět vyplněním bílé barvy a aplikováním filtru rozmáznutí v horizontálním směru s hodnotou 5. Druhý odlesk vytvoříme zduplikovaním vrstvy, a oba odlesky aplikujeme pouze na vrstvu tlačítka přes klávesu alt. obr. 34, 35. Takto vytvořené tlačítko zduplikujeme a posuneme přes nástroj přesun (move) (V), jako je to na obr. 36.

sh34

obr. 34 (klikněte pro zvětšení)

sh35

obr. 35 (klikněte pro zvětšení)

sh36

obr. 36 (klikněte pro zvětšení)

sh37

obr. 37 (klikněte pro zvětšení)

Krok 18
A máme hotovo  🙂 Nyní si můžeme po zapínat naše vypnuté vrstvy se sluchátky a dodělat už jen drobnosti. Těmi drobnostmi bude vytvoření stínu pod sluchátky a shuffle přehrávačem. Vytvoření stínu už bude pro vás hračka (pokud jste se prokousali až sem 🙂
Také si můžete pohrát s lehkým rozostřením kresby, nebo se světlem a stíny, ale to už nechám na vás.

Já použil klasické vytvoření tmavé vrstvy jako nejspodnější vrstvu pod naší kresbou, a pomocí tabletu a štětce s černou barvou udělal stíny pod sluchátky a přehrávačem. Následně jsem vrstvu rozostřil přes Gaussian blure a nastavil vrstvě se stínem krytí na hodnotu okolo 35%.

iPod Shuffle

obr. 38 (klikněte pro zvětšení)

Závěr
Tutoriál rozhodně nepatří mezi lehké. Proto jsem se rozhodl natočit k němu speedvideo v jednotlivých krocích. Věřím, že za pomoci tohoto textového návodu se screenshoty, prozkoumání psd souboru, popřípadě za pomoci videa, se k výsledku dostanete 🙂 

Stáhněte si kompletní psd soubor…

shuffle video

– PaGun –




– reklama Google Adsense –


– reklama Sklik –


dtpko.cz
dtpko.cz
Snahou redaktorů portálu dtpko.cz je vytvářet takový obsah, který není jen odborný. Snažíme se zde publikovat články i pro pobavení a inspiraci. Portál dtpko.cz byl založen roku 2013. redakce@dtpko.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *