Gradesi – Grafické studio, které má styl!
23.2.2014
Vytváříme PDF formulář s možností vyplnění v Acrobat Readeru
24.4.2014
Ukázat vše

Mailchimp – Vytvořit a odeslat newsletter nebylo nikdy tak snadné

mailchimp-1200x900

Reklama pomocí newsletteru patří stále mezi rozšířené kampaně. Dnes si popíšeme on-line rozhraní Mailchimp.com, kde vytvoří a pošle newsletter opravdu každý. Těchto služeb je dnes více. Proč právě mailchimp, se dozvíte zde.

 

– reklama Google Adsense –


Co je newsletter si vysvětlovat nemusíme. Myslím, že asi každému v jeho e-mailové schránce nějaký zaparkoval. V krátkosti se dá říci toto: Newsletter se stal v naší elektronické době jedním z nejefektivnějších prodejních a komunikačních nástrojů. Nahradil klasické tištěné letáky a má za úkol co nejlépe sdělit zákazníkům akci, slevu, nový produkt a přímo je tak propojit ať už s internetovou stránkou, nebo třeba rovnou s e-shopem. Dříve jste při tvorbě newsletteru byli odkázáni na webdesignéra/kodéra. Dnes díky několika on-line nástrojům na tvorbu newsletteru si zvládne pěkný newsletter vytvořit opravdu každý.

 

Proč na newslettery využít právě mailchimp

Netvrdím, že mailchimp je nejlepší, ale zmíním tři věci, kvůli kterým jsem si ho vybral a i svým klientům toto prostředí doporučuji. První věc je jednoduché ovládání a prostředí mailchimpu, druhou zásadní věcí jsou statistiky. Mailchimp sice nenabízí statisticky kvalitu Google analytics, ale nabídne vám velmi přehledné statistiky jednotlivých kampaní a pro newslettery tak důležitý grafy jako je open rateclick rate v závislosti na čase a místě, kde byl newsletter otevřen. A třetí neméně důležitou věcí je, že do 2000 kontaktů a 12 000 mailů měsíčně je tato služba zcela zdarma. Fajn je i garance, že mailchimp váš newsletter „protlačí“ přes spamový filter, ikdyž ještě nedávno např. seznam.cz jeho newslettery odmítal, dnes už by se váš newsletter měl dostat opravdu všude.

 

Jak se s mailchimpem pracuje?

Ihned po nalogování máte na výběr, zda-li chcete vytvořit nový list s kontakty, nebo např. začít úplně novou kampaň. Když se podíváte na menu vlevo jsou vám k dispozici tyto položky: Campaigns, Lists, Reports, Autorespoders, Search. V položce Campaigns nastavujete již své konkrétní kampaně, v záložce Lists máte k dispozici své kontakty (emailové adresy odběratelů newsletteru). V záložce reports jsou k nahlédnutí podrobné statistiky, v menu autoresponders si můžete nastavit odeslání emailu dle datumu a času, aniž byste museli být u počítače (není dostupné ve free verzi) a záložka search nedělá nic jiného, než že hledá ve vašem účtu mailchimpu cokoliv, co potřebujete najít.

mailchimpuvod

Úvodní obrazovka mailchimpu po zalogování

 

Pracujeme s přednastavenými template

Tvorba newsletteru samotného je velmi jednoduchá. Jakmile kliknete na položku „Campaigns“ a nemáte ještě žádný newsletter vytvořený, máte k dispozici volbu „Create template“ a na výber ze tří možností. První z možností, je zvolit si template newsletteru dle rozložení jednotlivých sloupců textu a tato volba se jmenuje „Basic template“.



Mailchimp umožňuje výběr z několika základních template dle různého rozložení sloupců s textem

Mailchimp umožňuje výběr z několika základních template dle různého rozložení sloupců s textem

 

Dále máte na výběr z takzvaných předdefinovaných template, které jsou řazeny dle různých kategorií, jako jsou: Art, Birthday, Coupons, Ecomerce, Educations a Events.

V mailchimpu máte na výběr z několika předdesignovaných newsletterů, kde pouze vyměnít etext a obrázka a je newsletter hotov

V mailchimpu máte na výběr z několika předdesignovaných newsletterů, kde pouze vyměníte text a obrázky, a je newsletter hotov

Pokud si nevyberete v kategorii „Basic“ ani „Predesigned“, máte k dispozici třetí možnost a to je naimportovat kompletní newsletter zhotovený v některém z externích html editorů. Import probíhá velice snadno přes ZIP archive kompletního newsletteru.

 

Jak je těžké vytvořit newsletter?

Pomocí již zmiňovaných template šablon, je to opravdu velice snadné. Vše probíhá metodou „drag and drop“. V jednotlivých šablonách dáte volbu editovat a nahrajete z počítače obrázek, nebo překopírujete text. Editace je opravdu jednoduchá a zvládne ji i uživatel, který nemá žádné zkušenosti s editací v html. Na úpravu obrázků je zde jednoduchý grafický editor, který zvládne základní grafické úkony, jako je ořez, nebo drobné úpravy a efekty. V tomto články se zatím nebudeme podrobně zabývat jednotlivými fázemy tvorby newsletteru. Pokud by však byl zájem, rád se o této tvorbě rozepíšu podrobněji. 

Editace templatu v mailchimpu je opravdu snadná a zvládne ji opravdu každý

Editace templatu v mailchimpu je opravdu snadná a zvládne ji opravdu každý

Jakmile máte newsletter uložen, je čas nastavit vaší kampaň a list s odběratelama newsletteru.

 

Vytváříme databázi kontaktů

Při tvorbě kontaktů v položce „create lists“ zadáváte každému listu (seznamu odběratelů) tyto údaje: „List name“ asi není potřeba vysvětlovat (název), „Default from name“ odkud mail přišel (třeba dtpko.cz) „default reply to mail“ na který e-mail ma odejít případná odpověď a „Default subject“ co bude uvedeno v předmětu mailu. V položce „write a short reminder about how the recipient joined your lists“ napište v krátkosti, proč váš e-mail dorazil do schránky vašeho odběratele (např. protože se k odběru přihlásil na webu dtpko.cz atd.)

Po zadání těchto údajů, si můžete vytvořit seznam odběratelů, jejichž jména můžete naimportovat např. z excelové databáze. Pro funkčnost contact listu vám stačí znát pouze e-mail, ani jméno není potřeba. Ostatní věci jsou doplňkové a nejsou pro funkčnost databáze nijak důležité. Mailchimp v záložce list nabízí i možnost stažení pluginu a embed kódu pro umístění okna s možností přihlášení se k odběru newsletteru třeba na vašich stánkách. Takto přihlášený uživatel se ihned objeví jako nový odběratel ve vašem contact listu, pokud máte vše dobře nastaveno, budete mailchimpem na nového odběratele upozorněni ve status listu vašeho účtu.

 

Posíláme první kampaň

Jestliže máme vytvořen newsletter a máme i kompletní databázi odběratelů, nic nám již nebrání odeslat první kampaň. Ideální je najít ten správný den k odeslání kampaně. Né každý den je pro poslání newsletteru vhodný a který den má zrovna ten váš nejlepší čitelnost zjistíte časem ze statistik. Jakmile kliknete na volbu „send campaign“, mailchimp se zeptá, na který kontakt list chcete newsletter poslat. Po výběru listu s odběratelema, budete dotázáni na název kampaně. Po zadání názvu a kliknutí na další volbu, se vám již objeví „campaign editor“ s vaším newsletterem, kde máte možnost na poslední chvíli provést úpravy a třeba poslat si i zkušební náhled na váš e-mail.

Po odklinutí další položky „next“ se vám zobrazí váš newsletter pouze v textové podobě (pro klienty, kterým by se z nějakého důvodu nenačetly, nebo nezobrazily obrázky vinnou prohlížeče) a po odkliknutí další volby vám mailchimp zahlásí, že kampaň byla odeslána a je hotovo. Pak už můžete jen sledovat statistiky, jak je váš e-mail úspěšný.

 

Mailchimp a statistiky

Mailchimp má velmi podrobné statistiky a tak se dozvíte, kolik uživatelů váš newsletter otevřelo a kolik lidí si kliklo na konkrétní článek. Ve statistice se tedy najdete jak open rate tak click rate s podrobnostmi jako je čas, datum a místo kde byl newsletter otevřen a rating jednotlivých prokliků. Nechybí ani podrobnosti, který článek uživatele nejvíce zajímal, nebo který uživatel je nejaktivnější a vaše newslettery čte nejvíce. Také se zde dozvíte, jak je na tom vaše databáze s aktuálními kontakty. Na toto vás upozorní položka „Bounce rate“ a můžete si zobrazit které kontakty jsou „death“. Doporučuji věnovat se databázi a aktualizovat kontatky vašich odběratelů pravidelně. Pokud vám bude narůstat počet nedoručených e-mailů mailchimp vás na to upozorní v případě že se dostanete přes 20% nedoručitelnosti „donutí vás“ upravit si databázi. 

Mailchimp nabízí podrobné statistiky, které jsou velmi dobrou zpětnou vazbou.

Mailchimp nabízí podrobné statistiky, které jsou velmi dobrou zpětnou vazbou.

 

Předem je potřeba počítat s tím, že ikdyž je newsletter rozšířeným reklamním nástrojem, realita a čísla ze statistik jsou někdy na první dojem děsivá. Hodně klientů trvá na číslech a chtějí vědět jak je jejich newsletter úspěšný, kolik lidí si ho otevře. Zajímá je většinou open rate. Já jim však vysvětluji, že daleko zásadnější je kolik lidí si na něj kliklo a přečetlo, nebo zajímalo se o konkrétní věc/produkt. Na internetu se dozvíte různá čísla ohledně úspěšnosti newsletterů.

Mailchimp vám ve statistikách dokonce nabízí srovnání v podobném oboru, jak si stojíte s průměrnou úspěšností. Můj názor je ten, že pokud dosáhnete click rate přes 10 % je váš newsletter něčím zajímavý. Možná to někoho zarazí, ale taková je dnes realita newsletterů. Open rate je hodně zkreslený údaj a chlubit se 70% open rate newsletterem, je dost neupřímná statistika. A pokud vás zajímá, který newsletter má nejlepší statistiky, tak jsem vypátral, že je to newsletter Tchibo. Je fakt že tahle značka má velkou oblíbenost jak u mužů tak u žen, a open rate je někde okolo 85% click rate 58%.

 

e-newsletter.cz

Pokud nechcete využít služby Mailchimp a potřebujete někoho, kdo by kompletní newsletterové kampaně řešil za vás, je zde internetová služba e-newsletter.cz. Tato služba nabízí kompletní řešení newsletterových kampaní, od grafického návrhu až po odeslání, včetně přehledných statistik úspěšnosti kampaně a je určena pro zákazníky, kteří si sami s newsletterem neporadí, ať už z časového, nebo technického důvodu. Jde o službu cenově dostupnou pro každého. Náš server je hlavním partnerem projektu e-newsletter.cz. více zde 

e-newsletter

 

 

Závěrečné shrnutí

Tento článek neměl být podrobným návodem, jak v mailchimpu pracovat, ale jen nastínit, jakým způsobem se tvoří v tomto on-line prostředí newsletter.
Mailchimp má příjemné ovládání s několika předdesignovanými newslettery. Pro uživatele nabízí snadnou cestu k vytvoření a odeslání newsletteru s podrobnou statistikou. Pokud máte databázi do 2000 odběratelů a nepošlete více jak 12 000 emailů za měsíc, je navíc zcela zdarma. Více na www.mailchimp.com

 

 

 

Tipy na další články:

Jak správně na email marketing

Jak dělat úspěšný newsletter

– PaGun –

 




– reklama Seznam Sklik –


dtpko.cz
dtpko.cz
Snahou redaktorů portálu dtpko.cz je vytvářet takový obsah, který není jen odborný. Snažíme se zde publikovat články i pro pobavení a inspiraci. Portál dtpko.cz byl založen roku 2013. redakce@dtpko.cz

36 Comments

  1. Pavel napsal:

    Dobry den, uz delsi dobu se trapim s nastavenim kampane v mailchimpu. Pred casem jsem to delal a slo to celkem bez problemu. Zrejme se ale neco zmenilo a nevim jak se dostanu po vlozeni vlastniho zdrojoveho kodu do editace. Drive stacilo kliknout na odkaz a byl jsem v rezimu editace HTML kodu. Samozrejme po kliknuti na ikonu „“. V soucasnosti tuto moznost postradam. Dostal jsem se tam zrejme nahodou po otevreni starsi vlastni sablony kterou jsem ulozil pod novym nazvem. Kdyz jsem to chtel ale zkusit u dalsi zkusebni kampane uz to neslo a do teto faze editace se uz nemuzu dostat. Nevim jestli delam neco spatne nebo je to novyou verzi mailchimpu. Muzete mi prosim poradit? Dekuji.

  2. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Dobrý den jestli jsem spávně pochopil nejde vám editovat vložený template v kódu. Koukal jsem se na svůj účet v mailchimpu a když po přihlášení kliknu na campain a edit template vpravo nahoře dostanu se pod editaci všech template a jdou editovat i ty vložený přes kód.

    Dejte pozor, mailchimp má dva editory a campain editor je trošku něco jiného, než hlavní editor Mailchimpu. Někdy toto rozdělení působí zmateně, jelikož pod kampaní máte možnost editovat jiné template, než v hlavním editoru.

    Zkuste tedy postup: po přihlášení do mailchimpu klikněte Campain (vlevo v menu) po kliknutí se vpravo nahoře objeví „edit tempate“ to naklikněte a když se vám nezobrazí váš template a nepůjde editovat tam, napiště a zkusíme dálší postup
    PaGun

  3. Pavel napsal:

    Dobrý den, tak jsem to zkoušel a nabídne mi to pouze „my template“ :( Když otevřu nabídku vlastních šablon u některých mi to nabídne „edit code“ (mimo jiné) ale u některých ne. Poslal bych screenshoty ale nevím na jakou adresu.

  4. Martin napsal:

    Dobry den

    Vcera jsem odeslal svoji prvni kampan. Mail jsem vytvarel nekolik dni a vychytaval ruzne veci a tak jsem si v prubehu zkousek mnohokrat poslal zkusebni mail. Pokazde bylo zobrazeni korektni jak v MS Outlook, tak i v iOS a odpovidalo tomu, co jsem vytvoril v editoru. Bohuzel po odeslani ostre verze jsem zjistil, ze se mail zobrazil korektne jen na iPadu. V Outlooku byly nektere bloky a tlacitka rozhazene na jinych mistech nez puvodne byly. Poradite prosim, kde se stala chyba?

    Dekuji

  5. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Dobrý den, to co popisujete se mi ještě nestalo. Je fakt, že problém s různým zobrazením v různých mailových klientech řeším stále, ale vždy platilo, že co je v náhledu, nebo testovacím mailu, musí být (a vždy bylo) i v ostré kampani. Pošlete mi prosím váš newsletter na mail redakce@dtpko.cz., zkusím se na něj podívat podrobněji.

    Jestli chcete, pošlete mi kompletní šablonu newsletteru jako export z mailchimpu. Bude se lépe zkoumat, než mail s newsletterem.

  6. Marek napsal:

    Dobrý den,

    chtěl bych se zeptat, zda nevíte , jak dosáhnout toho, aby se obrázky zobrazily ihned po otevření bez nutnosti klikat na tlačítko stáhnout a zobrazit obrázky. Když se nenačtou, zobrazí se zbytečně velké prázdné místa s rámečkem.

    Děkuji za radu

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Dobrý den…
      Bohužel toto potvrzení se při přijmutí mailu objeví na PC pokaždé. Na počítačích MAC se tato hláška (myslim) neobjevuje, ale není to o nastavení mailchimpu, ale o nastavení v emailovém klientovi, v kterém se mail přijímá.
      Například vy u sebe, pokud používáte třeba outlook, si můžete nastavit, ať se na stažení obrázků outlook při otevírání mailu neptá a načte obrázky rovnou. Nikdy však neovlnivníte nastavení svých čtenářů newsletteru, tzn. pokud
      to někdo bude mít takto nastavené, vždy se program v kterém přijímá emaily zeptá. Existuje však metoda, jak to obejít, ale nedá se to dělat v mailchimpu, sám to pro jednoho klienta, který si toho přesně nepřál mám řešeno tak, že
      newsletter rozesílám přes outlook vložen v těle mailu. Všechny obrázky se k emalu připojí jako přílohy a když vám tento mail přijde do schránky mailu, rovnou se zobrazí i s obrázky.

      Neváhejte se na nás obrátit s dalším dotazem
      PaGun dtpko.cz

  7. Juro napsal:

    Zdravím, ďakujem za pekný článok. Len chcem trocha poopraviť, že pri vytváraní zoznamu kontaktov postačuje vložiť len emailovú adresu, aby bol kontakt funkčný. Meno nemusí byť vložené.

  8. Dobrý den,

    před pár dny jsem odeslala newsletter, ale bohužel jsem zapomněla přiřadit tlačítko o smazání odběru. Tudíž mě asi nějaké procento lidí nahlásilo jako SPAM a teď při tvorbě nového newsletteru mi nejde nahrát list emailů.
    Můžete mi prosím poradit co s tím a hlavně jak pro příště vložit link pro blokování odběru ?

    Hezký den
    Hudíková Kateřina

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Dobrý den stalo se nám to stejné. Respektive stalo se to poslední dobou více lidem v důsledku zpřísnění antispam ochrany na seznam.cz mailchimp, pokud email na seznamu spadne do spamu vidí jako spamovou stížnost. Máme také zablokován účet a řešíme to s mailchimpem. Co se týká odkazu na odhlášení je postup zmíněn zde

  9. Ondřej Suchý napsal:

    Dobrý den, máme stejný problém, máme blokovaný účet pro import, posílali jsme první kampaň na cca 1000 kontaktů, které se na našem eshopu registrovali do newslettru (všechny stím souhlasili, jsou to klienti za poslední 3 měsíce…), 1,9% (19 z 1000) skočilo do spamu a jsme blokovaní, kampaň byla smazána… Nejde s tím nic dělat, nebo nevíme co s tím dělat. Pokud to je jak píšu = není východisko, tak MAILCHIMP silně nedoporučuji a hledám alternativu, protože to je obvroská ztráta času, pokud si u nich někdo účet dokonce zaplatil, tak bych to označil jako podvod… hezký den, OS

  10. Ilona napsal:

    Dobrý den,
    chtěla bych se Vás zeptat, zda mi poradíte s vygenerováním/vložením linku sloužícího pro případ, že se e-mail nezobrazí správně a uživatel si může kliknout na link odkazující na stránky MailChimpu (viz. odkaz: http://us4.campaign-archive1.com/?u=e3711897b737808a93c5bacde&id=74c35d6513&e=UNIQID).
    Předem děkuji za odpověď.

  11. Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

    Než jsme zareagoval, máte řešení výborně 😉

  12. Roman napsal:

    Dobry den, muj dotaz zni. Chtel bych tvorit newsletter a dostal jsem doporuceni na mailchimp. Pri zkouseni jsem narozil na problem. Pri zadani linku se mi kousne pocitac. Mam mac ale nikdy s nicim nebyl problem. Muzete poradit prosim. Predem dekuii.

  13. Vladimír Srp napsal:

    Dobrý den Romane, Něco podobného jsem řešil nedávno s jedním klientem, problém byl v neaktuální verzi prohlížeče.

  14. kateřina napsal:

    dobrý den, právě vytvářím svůj první tamplate a při náhledu se mi zobrazuje newsletter ve strašně zvětšené formě. Tak, že musím popojíždět po stránce. Dá se nastavit nějak rozměr, aby se newsletter zobrazil v celé formě na jakémkoliv prohlížeči jako jedna stránka? děkuji za odpověď.

  15. […] A posledním klíčovým faktorem je správná služba na rozesílku. Dnes existuje několik online služeb jako jsou například Mailchimp, nebo český Ecomail. Obě tyto firmy, kde jsme posílali newslettery (u ecomailu stále posíláme) jsou perfektním nástrojem od postavení layoutu, až po rozesílku newsletteru včetně podrobných statistik. Zajímavý článek o Ecomailu, je například zde , nebo o Mailchimpu zde. […]

  16. Kryštof napsal:

    Dobrý den,
    mám otázku. Mailchimp používám pravidelně. Momentálně mi kampaně padají do složky Hromadné (u seznamu). Dočetl jsem se, že to je po aktualizaci emailu u seznamu normální a jediná možnost jak doručovat do složky Doručené je ta, že si tam příjemce sám newsletter přetáhne. Je to tak nebo existuje i nějaká lepší možnost?
    Můj druhý dotaz je důležitější. Lze nějak přidávat přílohu do kampaně? Nikde jsem to nenašel. Rád bych posílal soubor v PDF pro mé odběratele, ale nevím jestli to MailChimp ve free verzi umožní.

    Díky za odpověď :)

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Dobrý den. V současné době na rozesílání používáme českou firmu Ecomail. Je to kromě důvodů uváděných i v těchto komentářích u tohoto článku i z důvodu možnosti posílat přílohy k newsletteru a zásadní věcí je ověření domény při posílání, kde se dá ovlivnit „DKIM a SPIF“ záznam (to je k té vaší první otázce) a pak s tímto záznamem seznam newslettery do spamu nehodí. Ale to už je věc trošku složitější a vy se ptáte jak to udělat u mailchimpu. TO budu muset oprášit náš „stařičký“ účet a mrknout na to a dám sem vědět :-)

  17. Kryštof napsal:

    Možná že již nemusíte :) Já jsem to vyřešil tak, že jsem napsal: PDF soubor ke stažení zde. Když tenhle text vyberete (jakoby ke kopírování) a kliknete na link, tak máte možnost buď přidat link nebo File. Takže jsem klikl na File a jednoduše nahrál soubor někam na server. Lidi si to budou sami stahovat z mailu přes tento link. Má to výhodu, že alespoň mohu měřit prokliky :)

  18. kopernik napsal:

    dobrý den, nevíte jak odstraním z patičky newsletteru logo mailchimpu a další texty, které v mnou vytvořeném newsletteru nejsou? díky za info

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Dobrý den. Mailchimp přidává do patičky logo a odhlášení z odběru v případě, že není ve vašem newsletteru možnost odhlášení. Pokud se jedná třeba o interní firemní newsletter, kde je možnost odhlásit se nežádoucí, dá se to vyřešit tak, že příkaz *UNSUB* umístítě, ale dáte mu velikost 1 px. Mailchimp detekuje tlačítko na odhlášení a patičku již nepřidává. Je to ale „špatný“ postup, a mailchimp ho patrně někde v podmínkách zakazuje :-)

      • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

        Určitě je důležité zachovat regulérní možnost odhlášení se z newsletteru, ale varianta, o které jsem psal výše vypadá asi takto: jde o malou 1px velkou tečku jako button k odhlášení dole pod newsletterem šířky 800 PX

        • kopernik napsal:

          dobrý den, děkuju za radu, ale přiznám se, že stále tápu. V patičce webu chci zachovat slovo „odhlásit“. Vybral jsem si šablonu vzhledu, celou jsem ji předělal a místo anglického subscribe jsem dal odhlásit. To zůstalo i jako odkaz. Přesto se mi tam objevilo logo mailchimp. Vzal jsem tedy šablonu jinou a nechal jsem vše být. V editoru vůbec logo mailchimpu nebylo, ale v mailu jsem ho tam opět měl. Před odesláním kampaně jsem měl footer jako zelený….nevíte co mám dělat? Díky mnohokrát za pomoc…díky

  19. kopernik napsal:

    Prominte, že ještě připojuji něco…myslím, že chyba je v neopchopení slova „odhlásit“ jak to tedy mám správně nastavit, aby mi logo mailchimp zmizelo (je tam stále a pořád)…děkuju mocx za váš čas…díky

    • kopernik napsal:

      Bohužel…ve free verzi není možnost odstranit jejich značku, mohu ji pouze barevně změnit. ještě se vrátím k tomu nahoře. Já nechci odstranit řádek odhlásit…naopak, chci ho tam mít, ale snažím se, aby to bylo jednoduše tak, že zákazník klikne na odhlásit a v prohlížeči se mu hned objeví…byl jste odhlášen z odebírání newslwtteru…jak tohoto dosáhnout prosím??? Jsou to vlastně dvě otázky a děkuju ještě jednou za váš čas…díky

  20. Kalazbová napsal:

    Dobrý den, chci se zeptat, jak vytvořit databázi příjemců z Excelu?
    Předem děkuji za odpověď

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Tak nejjednoduší cesta je založit list odběratelů v Mailchimpu, pak tento list nakliknout a v menu zvolit „ADD SUBSCRIBERS“ / „IMPORT SUBSCRIBERS“ pak zvolit copy/paste from Excel… označit v excelu jméno a email odběratelu a zkopírovat přes ctrl+c a vložit přes ctrl+v do okna v mailchimpu a nezapomenout uložit…

  21. Lenka napsal:

    Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o pomoc. Vytvořený Lists – náš seznam odběratelů má asi 1/8 již nefungujících e-mailových adres, ale je pro mne nyní časově náročné je odstranit z naší databáze. Na včera zasílanou Campaign mi Mailchimp odpověděl:

    Reconfirmation Required

    The last campaign sent to this list had abnormally high bounces, abuse complaints, or unsubscribes. 1,528 email addresses have been removed and must be reconfirmed.

    Note: You may only send reconfirmation emails to people who you already have permission to contact. View our terms of use
    Create Reconfirmation Campaign export removed addresses

    Prohlédla jsem si zpětně zaslané a odstraněné e-mailové adresy odběratelů a mezi nimi je mnoho našich aktivních odběratelů. Nevím, jak mám nyní postupovat. Nově vygenerovaný seznam stejných odběratelů už Mailchimp nepřijmá. Chtěla jsem využít služby do 2000 odběratelů a 12000 odeslaných mailů. Také nevím, zda měsíční limit pro tuto službu zdarma platí měsíc kalendářní nebo od data odeslání kampaně. Mnohokráte Vám děkuji za odpověď.

    • Profile photo of dtpko.cz dtpko.cz napsal:

      Dobrý den Lenko tohle je problém o kterém píšeme v komentářích u tohoto článku. Bohužel jiná cesta než potvrzení odběru všech znovu přihlašených lidí do nového kontaktního listu u Mailchimpu není. Nebo udělejte zásadní rozhodnutí jako my, a přejděte k české službě http://www.ecomail.cz, tak jako to udělalo hodně lidí právě z důvodu této přísné spam kontroly. V době kdy vyšel tento článek, byla situace s mailchimpem o mnoho lepší a spam kontrola nebyla tak „nemilosrdná“. PaGun

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>