iPhone 8 již s projektorem a laser klávesnicí?
26.5.2015
Indesign – tři možnosti jak změnit velikost dokumentu
31.5.2015
Ukázat vše

Jak správně na e-mail marketing a jak dělat úspěšný newsletter

Není to tak dávno, co se říkalo o e-mail marketingu, že je na svém konci. Sociální sítě ho odsunuly trošku do pozadí. Dnes má e-mail marketing zase důležitou pozici na trhu a facebook již dokáže skvěle používat.

– reklama Google Adsense –


Když jsem psal na toto téma pro stránky e-newsletter.cz řekl jsem si, že nebude na škodu napsat na dtpko.cz článek na stejné téma. Né náhodou je zde nejčtenější článek například o mailchimpu. On se ten vzestup newsletterů a důležitost e-mail marketingu prostě nedá přehlédnout.

Co je e-mail marketing?
e-mail marketing je rozesílání komerčních i nekomerčních zpráv na seznam emailových adres. Majitelé těchto adres musí dát souhlas se zasíláním těchto informací. Z tohoto důvodu je email marketing jedním z efektivních nástrojů pro budování one-to-one komunikace, protože posíláte na adresy o kterých předem víte, že na druhém konci je někdo, kdo má o vaší službu již zájem.


– reklama Seznam Sklik –


Typy e-mailů pro marketing
Existují různé typy e-mailů, které slouží k různým účelům. Výběr toho správného pro konkrétní odběratele, na které se chcete zaměřit bývá klíčový.  Vyberte typ e-mailu nejvhodnějšího k vašim cílům, a navrhněte ho tak, aby se vaše zpráva opravdu vynikla. Rozdělujeme tyto typy mailingu:

 

Oznámení
To je nejčastější forma e-mailu, kterou uvidíte ve vaší e-mailové schránce. Stejně jako funguje na sociálních sítí oznámení, v e-mailingu jde o stejnou věc. Máte nějaký nový produkt, nebo akci? – rozešlete odběratelům e-mail. Je pravidlem, že oznamovací e-maily jsou většinou kratším a jasným sdělením. Cílem je nalákat klienta udělat něco konkrétního (Call-to-Action).

 

Transakční e-maily
Jsou podobné těm oznamovacím mailům, ale obsahují další Call akci prostor pro potvrzení objednávky, nebo další věci. Tento druh mailů, dostanete pokud zakoupíte něco on-line, nebo vám přijde informace, že k obchodu z nějakého důvodu třeba nedošlo. Jde většinou o zcela automatické rozesílání těchto emailů.

 

Marketingové e-maily
Obchodní nabídka pro konkrétního odběratele obsahující odvážnou výzvu k akci, nebo nákupu. Jde o speciální nabídky, slevy nebo sezónní nabídky. Obvykle jsou tyto maily také krátké a bez zbytečného protahování jdou rovnou k věci.

uspech2

 

Newsletter
Dalším pravidelným e-mailem ve vašich schránkách, je newsletter. Tento typ e-mailů obvykle obsahuje informační obsah, jako jsou nové produkty, nové prezentace výrobků, nové články, odkazy vedoucí k obsahu webových stránek (vstupních stránek), a CTA (Call-to-Action). E-mailové newslettery často korespondují s obsahem a designem webových stránek konkrétní firmy.

 

Jak dělat úspěšné newslettery
U tohoto druhu e-mailové komunikace, se trošku rozepíšu. Když se mě zeptáte v čem vidím klíč k úspěchu newsletteru, jednoznačně odpovím ve správné databázi čtenářů a v zajímavém obsahu. Tak jako si časopis koupí a čtou lidé, kteří mají o tuto tiskovinu zájem a zaplatí si například předplatné (v našem případě odběr newsletteru) opět platí, že si časopis objedná pouze ten, kdo chce číst trvale obsah magazínu (v našem případě newsletteru), je odpověď celkem snadná. To znamená jediné – databáze newsletteru musí být tvořena dobrovolníky se zájmem o váš obsah.

Je hezké pyšnit se databází s 10 000 odběrateli, ale po prvním odeslání newsletteru se jich 3 500 odhlásí rovnou a z toho 2 000 lidí newsletter vůbec neobdrží, jelikož někde při dotazu na emailovou adresu, záměrně uvedli špatný e-mail z obavy o otravné, nevyžádané zaplácnutí svojí schránky.

Pro newslettery a pro celý e-mail marketing platí, že klíčem je správná databáze. Nesnažte se obejít pravidlo odsouhlasení s odběrem newsletteru. Kromě toho, že je to protiprávní, nepřínáší to více úspěchu, ale opět méně. 

 Snímek obrazovky 2015-05-27 v 22.50.10

Klíčové vlastnosti a tipy

Stejně jako  webový obsah dnes, i HTML e-mail by měly být citlivý ke svým odběratelům. Design je potřeba přizpůsobit ke stále rostoucímu počtu lidí, kteří čtou své e-maily z mobilních zařízení.

 

Několik tipů na pěkný, přitažlivý e-mail:

  • Na e-mail marketing si raději vyberte zkušené odborníky. (třeba e-newsletter.cz)
  • Při navrhování emailu platí, že šířka 600 (max 800 pixelů) je dostatečná k zobrazení obsahu jak na stolním, tak i mobilním zařízení. 
  • Dobrá komprese obrázků zmenší datový tok při celkové rozesílce.
  • Použijte dostatečnou velikost písma, zkontrolujte čitelnost na menších obrazovkách.
  • Výzva k akci (tlačítka a odkazy) by měly být dobře viditelné a přizpůsobitelné na menších obrazovkách.

 

Závěr
E-mail marketing rozhodně nevymírá. Naopak, jde dnes o vysoce efektivní marketingový nástroj, který vám může poskytnout spoustu nových zákazníků, pokud se použije správně. Mnoho podniků používá e-mail marketing ke svému růstu. Se správným napojením na sociální sítě a například youtube kanál, jde opravdu o silný tah směrem k zákazníkovi.


tip na článek:

Jak otestovat newsletter zda hrozí pád do nevyžádané pošty (SPAM)

 

– PaGun –




– reklama Google Adsense –

– reklama Sklik –


dtpko.cz
dtpko.cz
Snahou redaktorů portálu dtpko.cz je vytvářet takový obsah, který není jen odborný. Snažíme se zde publikovat články i pro pobavení a inspiraci. Portál dtpko.cz byl založen roku 2013. redakce@dtpko.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *