Photoshop – Několik užitečných psd souborů nejen pro prezentaci
5.2.2016
Indesign – Několik užitečných stránek na free Indesign template
15.2.2016
Ukázat vše

Inspirace – Když tištěná reklama zaujme na první pohled

Reklama může být dobrá a špatná. Někdy i špatná reklama je v určitém slova smyslu i dobrou reklamou třeba pro to, že se o ní, mezi lidmi, hodně mluví. Nesmí však vrhat negativní světlo na propagovaný produkt, jinak je taková reklama špatná po všech stránkách. Dnes se budeme zabývat těmi povedenými, tištěnými, reklamami ze zahraničních agentur.

 

– reklama Google Adsense –


Vybral jsem několik reklam, starší i novější, o kterých si myslím, že jsou na první pohled něčím zajímavé. Upoutaly mojí pozornost nejdříve po vizuální stránce a skvěle se propojily s jednoduchým a jasným textem, který mi celkem rychle sdělil, o co v reklamě běží. Nemám moc rád reklamy, na které koukám delší dobu a hned mě nenapadne, na co ta reklama vlastně je.
 
Nejhorší je asi situace, kdy mě napadnou hned dvě, až tři značky/produkty, na které by nějaká reklama mohla být. Nakonec se z takové reklamy nečekaně vyklube čtvrtá značka, nějaká úplně jiná, která mě vůbec nenapadla. To je samozřejmě špatně. Když není reklama dostatečně rychlá na pochopení, může to být jenom na škodu.
 

TIP: Nejen v reklamních agenturách se dost často používá rychlostní test na pochopení reklamy např. na plochu billboradu. Tento test probíhá tak, že se billboard vytiskne na velikost krabičky od cigaret a zkusí se reklama ukázat na 3 sekundy někomu, kdo ji vidí poprvé. Pokud ji ihned nepochopí, je na zvážení, zda-li je vše uděláno správně. Jestli není text moc dlouhý, příliš malý, logo malé, nebo celkově billboard nepůsobí moc složitě.

 
Konkrétně třeba u billboardu je to velmi důležité, protože právě zde při jízdě autem máte na pochopení reklamy tak maximálně 3-5 sekund. Pokud jste za tuto krátkou dobu nepochopili o čem reklama byla, je to nejen škoda, ale na dálnici je i další zbytečný billboard.
 
Dobrým zrychlením pro pochopení reklamy je samozřejmě logo, díky němuž si většinou spojíme určitý produkt ihned.
 
Reklamy v našem článku jsou ty rychlejší (quick). Obsahují logo konkrétní značky, nebo akce, takže na pochopení jsou 3 vteřiny dostačující. Nejde o billboardy, ale většinou o velmi povedené inzertní reklamy.
 

ddb__2014_peru_dukto_elephant_

Nechte ho volně běžet

Info:
Agentura: Farenheit DDB Peru, Award: 2 Bronze Lions 3D/CGI: 3D print, art direction,
concept art. 3D-CGI generation, rendering and integration, compositing and retouching.
Klient: Dukto Drain Opener, Campaign: “Let Them Run Free”

 


– reklama Seznam Sklik –

fabercastell-truecolours-firetruck-eggplant-shark-dachshund-print-145188-adeevee

fabercastell truecolours

Info:
Agentura: Serviceplan, Munich, Germany, Kreativní ředitel: Matthias Harbeck, Alex Schill
Art Director: Andereas Balog, Marijo Sanje, Copywriter: Nicolas Becker, Lorenz Langgartner, Grafik: Fabian Halder

 

Ford city

Město ve vašich rukou

Info:
Agentura: Ogilvy, Klient: Ford, Země: Italy, Kategorie: Automotive

 

fpacigi

FPA Austria

Info:
Advertising Agency: 303 Group Pty Ltd, Sydney, Australia, Executive Creative Director: Julian Watt,
Art Director: Derrick Kim
Photographer: Adrian Lander, Retoucher: Cream studio, Copywriter: Nick Levey,
Account manager: Jon mckie, Producer: Lucy Trengrove

 

hedgehog_and_fish_aotw

Parkovací asistant

Info:
Advertising Agency: DDB Tribal Berlin, Germany, Chief Creative Officer:: Eric Schoeffler,
Creative Directors / Copywriters: Maged Nassar, Ali Ali
Illustrator: The Operators,
Account Supervisor: Susanne Plümecke, Account Manager: Catrin Schmid, Art Buyer: Susanne Kreft

 

ikea-shoe-cabinet-pink-print-220961-adeevee

Ikea

Info:
Advertising Agency:Tbwa\Istanbul, Turkey, Executive Creative Director:Ilkay Gurpinar,
Creative Director:Volkan Karakasoglu
Copywriter:Volkan Yanik, Art Director:Can Pehlivanoglu, Orkun Onal,
Account Manager:Burcu Ozdemir, Account Supervisor:Ayse Senunver

Advertisers Supervisor:Ozge Kocoglu, Illustrator:Orkun Onal, Light House Visiual Effects

 

leave nothing behind

leave nothing behind

Info:
Client: LifeProof, Creative Director: David Oldfield, Photographer: Justin L’Heureux,
Photograph Production: Verity Hoskins, Communications Manager: Katja Zimmermann, Production Studio: Ars Thanea,
Executive Creative Director: Peter Jaworowski, Producer: Marcin Molski, 
Art Director: Karol Klonowski

 

LA Marathon

Info:
CLIENT: ASICS, AGENCY: VITRO, AD: RYAN SMITH, PHOTOGRAPHY (SHOE): Matthew Torres,
CGI: Stuart Rowbottom & Mike Campau

POST PRODUCTION: Mike Campau, http://www.lamarathon.com/

 

pampaverde_extrabigburger

Big Extra

Info:
Advertising Agency: La Mesa, Santiago, Chile, Executive Creative Director: Sebastián Katz,
Creative Director: Sebastián Katz
Art Directors: Jorge Llewellyn, Cristian Toffolo, Copywriter: Cristián Zarzar

 

vodafone_farmers_club_2_aotw

Farmers Club

Info:
Advertising Agency: Y&R, İstanbul / Team Red, Turkey, Creative Director: Ergin Köylüceli,
Head of art: Ahmet Ozan Çelebi, Illustrator: Kerem Çakmak / F/2.8 Photo Studio

 

WWFZebra

WWF Zebra

Info:
Advertising Agency: Saatchi&Saatchi Simko, Geneva, Switzerland, Creative Director: Olivier Girard,
Art Director: Nicolas Poulain
Copywriter: Jean-Michel Larsen, Body painter: Guido Daniele

 
keywords:
reklamy na internetu, rychlá reklama, test rychlosti reklam, zahraniční reklamy, nejlepší reklamy ze zahranici, reklamy sveta, nejlepsi tistena reklama




– reklama Google Adsense –

– reklama Sklik –


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *