e-newsletter.cz je branou do světa profesionálních newsletterů
23.2.2015
Indesign – rychlé importování více fotek nebo PDF stránek do Indesignu
9.3.2015
e-newsletter.cz je branou do světa profesionálních newsletterů
23.2.2015
Indesign – rychlé importování více fotek nebo PDF stránek do Indesignu
9.3.2015
Ukázat vše

Adobe Illustrator tutoriál: Material design

Společnost Google stojící za stejnojmenným vyhledávačem, ale také třeba za socíální sítí G+, převléká své služby do nového vizuálního stylu nazvaného Material design. Charakterizují jej jasné linie, decentní barevnost a efekt vrstvenosti.

Předem tohoto článku chci upozornit, že na těchto stránkách najdete také snadné úpravy fotografií, různé efekty, retuše a jiné triky pro Adobe Photoshop a najdete je zde.

Material design je tak ideální kandidát pro zpracovávání v Adobe Illustrator. Je ale třeba zmínit, že celá filozofie Material designu má ve skutečnosti komplikovanější pravidla, kterými se zabývat nebudeme. My se zaměříme na tvorbu ilustrace, jejíž grafická podoba bude Material designem pouze inspirována.

Poznámka: Tutoriál je tvořen v Adobe Illustrator z balíku CS5 na platformě PC (Windows 8.1). Některé funkcionality, jako klávesové zkratky, se mohou lišit v závislosti na použitém operačním systému a verzi AI. Všechny potřebné nástroje, které nemáte zrovna na ploše, naleznete v nabídce Okna.


– Stáhněte si kompletní tutoriály kanálu dtpko.cz bez reklam –

 

Začínáme
Ve stylu Material designu si vyzkoušíte jednoduchou ilustraci hamburgeru. Tutoriál není náročný a zabere asi hodinu času. Budeme pracovat v dokumentu určenému pro web (obr. 1).

Obrázek 1

Obrázek 1

 

Spodní houska
Vytvořte zaoblený obdélník široký 260 px a vysoký 130 px. Poloměr rohů nastavte na 60 pixelů. Nástrojem Pero (P) odstraňte horní dva uzly (obr. 2). Pomocí táhel křivku narovnejte. Nejlépe k tomu poslouží Nástroj změnit kotevní bod (Shift+C, Pero+Alt) (obr. 3). Tvar housky je hotový.

Obrázek 2

Obrázek 3

Obrázek 3

Nyní mu nastavte barevný přechod. Ve vzorníku si vytvořte dvě barvy s hodnotami RGB 255 204 102 a RGB 255 168 71. Přechod bude mít obě barvy umístěny na 50 procentech. Houska tak bude vypadat, jako složená ze dvou objektů (obr. 4).

Obrázek 4

Obrázek 4

 

Masová placka
Vytvořte obdélník (M) o šířce 260 px a výšce 50 px. Také placka bude mít ostrý přechod, kterému přiřaďte světlejší a tmavší odstín hnědé barvy. Např. RGB 153 102 51 a RGB 143 59 33 (obr. 5).

Obrázek 5

Obrázek 5

 

Rajčata
Zkopírujte obdélník, který slouží jako masová placka a zmenšete jej na rozměr 130 px na šířku a 50 px na výšku. Přechodu nastavte odstíny červené (obr. 6). Rajče ještě jednou zkopírujte a umístěte vedle sebe (obr. 7).

Obrázek 6

Obrázek 6

 

Obrázek 7

Obrázek 7

 

Horní houska
Pro vrchní díl housky vytvořte Oblý obdélník (M) a nastavte mu šířku 260 px, výšku 280 px a poloměr rohů 130 px. Vyberte spodní dva překrývající se uzly a odstraňte je klávesou Delete (obr. 8). Poté vyberte koncové uzly křivky a v možnostech kotevního bodu zvolte „spojit vybrané koncové uzly“ (obr. 9). Celý objekt snižte (obr. 10). Pro usnadnění nastavení výplně převezměte Kapátkem (I) vlastnosti výplně ze spodní housky (obr. 11).

Obrázek 8

Obrázek 8

Obrázek 9

Obrázek 9

Obrázek 10

Obrázek 10

Obrázek 11

Obrázek 11

 

Sezamová semínka
Vytvořte menší kruh a vytvarujte jej pomocí nástrojů pro úpravu kotevních bodů do podoby semínka (obr. 12). Objekt vyplňte ostrým přechodem dvou světlejších barev (obr. 13). Několikrát jej pak zkopírujte a rozmístěte na housce (obr. 14). Posypu v tmavé části housky můžeme nastavit výraznější barvy (obr. 15).

Obrázek 12

Obrázek 12

Obrázek 13

Obrázek 13

Obrázek 14

Obrázek 14

Obrázek 15

Obrázek 15

 

Sýr
Nástrojem pero (P) vytvořte dva různě velké trojúhelníky (obr. 16). Zduplikujte je (Ctrl+F) a obarvěte na tmavě-hnědo (obr. 17). Krajní uzly hnědých trojúhelníků posuňtě dovnitř, aby vytvořily stín pod sýrem. (obr. 18).

Obrázek 16

Obrázek 16

Obrázek 17

Obrázek 17

Obrázek 18

Obrázek 18

 

Pozadí
Pod hamburger nakreslete perem obdélník. Vyplňte jej plynulým přechodem s barvami černá – černá. Políčku dál od hamburgeru nastavte krytí na 0 %, políčku u hamburgeru na 60 % (obr. 19). Nakonec umístěte na pozadí dokumentu tmavě-šedý obdélník (obr. 20).

Obrázek 19

Obrázek 19

 

Ilustrace hamburgeru ve stylu Material designu je hotová. Líbil se vám tutotiál, nebo byste mu naopak něco vytkli? Podělte se o vaše dojmy pod článkem.

Ukázka použití

Ukázka použití

 

 

– Roman Mikel –



– Youtube kanál dtpko.cz – Tutoriály v češtině pro Adobe Photoshop –
Na Youtube kanálu dtpko.cz aktuálně 8870 odběratelů sleduje české tutoriály pro Adobe Photoshop. Přidáte se?
UKÁZAT





1 Comment

  1. M. Learning napsal:

    […] Český portál DTPko zverejnil na svojich stránkach tutoriál na výrobu vektorového hamburgera, ktorý nevyniká nejakou zložitosťou spracovania ani pokusmi o fotorealistickú kresbu ale práve naopak – hamburger má jednoduchý ,,ikonoidný” charakter, pozostáva z geometrických objektov a poskytuje najmä začínajúcim autorom praktickú ukážku práce s vektorovými cestami. Táto  ikonka sa môže výborne hodiť napríklad pri tvorbe webstránok s tématikou fastfoodového stravovania, alebo napríklad ako ikonka interaktívnej aplikácie hry alebo vzdelávacieho modulu. Tutoriál nájdete NA TOMTO LINKU. […]

Napsat komentář: M. Learning Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

0
    0
    dtpko.cz – Košík
    Košík je prázdnýNávrat do obchodu