tisic-vizitek-1200x900
Indesign – Tisíc vizitek za pár vteřin
9.9.2015
quick-tip-1200x900
Série rychlých tipů ve Photoshopu nyní na kanálu dtpko Youtube
6.10.2015
Ukázat vše

Adobe Illustrator tutoriál: Logo pekárny – 1. díl

logo-pekarny-1200x900

V tomto článku si předvedeme, jak vytvořit grafiku v rustikálním stylu, která se dá použít třeba pro logo rodinné pekárny. Díky ostrým hranám a barevnosti vytváří grafika dojem dřevorytiny – proto označení rustikální (venkovský) styl.

Tento styl ilustrace se vyznačuje výrazným kontrastem a tahem. A protože je výsledná grafika jen dvoubarevná a dostatečně „robustní“, je vhodná také na mnoho způsobů aplikací a tisků. Její tvorba také nevyžaduje obsáhlé znalosti Illustratoru – vystačíme si s minimem základních nástrojů.

– reklama Google Adsense –


Poznámka: Tutoriál je tvořen v Adobe Illustrator z balíku CS5 na platformě PC (Windows 10). Některé funkcionality, jako klávesové zkratky, se mohou lišit v závislosti na použitém operačním systému a verzi AI. Všechny potřebné nástroje, které nemáte zrovna na ploše, naleznete v nabídce Okna.

 

Nový dokument

Vytvořte dokument určený pro tisk, formát A4 orientovaný na výšku (obr. 1).

Obrázek 1

Obrázek 1

 

Bageta

Vytvořte plochou elipsu (L) širokou 42 a vysokou 13 milimetrů. Tahu nastavte tloušťku 1,5 b. Ve vzorníku vytvořte globální barvu CMYK 40 65 90 35, kterou přiřaďte obrysu. Pro výplň pak použijte barvu s hodnotami CMYK 10 20 40 0. (obr. 2).

Obrázek 2

Obrázek 2

Pomocí Nástroje pro přímý výběr (A) vytvarujte elipsu do tvaru, který bude víc připomínat bagetu (obr. 3).

Obrázek 3

Obrázek 3

Nástrojem Pero (P) přidejte na horní část bagety pět párů uzlů, ze kterých vytvarujte prohlubně evokující praskliny v kůrce (obr. 4).


Obrázek 4

Obrázek 4

Celý tvar bagety ještě posunutím jednotlivých uzlů dotvarujte, aby se rozbila původní hladká linie elipsy (obr. 5).

Obrázek 5

Obrázek 5

U jednotlivých prohlubní na povrchu bagety dokreslete perem (P) prasklinky a vyplňte je tmavě hnědou barvou (obr. 6).

Obrázek 6

Obrázek 6

 

Bochník chleba

Vytvořte elipsu (L) s rozměry 33 X 21 mm. Nástrojem pro přímý výběr (A) vyberte pravý a levý kotevní bod a o krok je posuňte směrem dolů, aby se elipsa nepatrně zdeformovala do tvaru bochníku (obr. 7).

Obrázek 7

Obrázek 7

Nástrojem Pero (P) nakreslete v horní části dvě podlouhlé praskliny (obr. 8).

Obrázek 8

Obrázek 8

 

Rohlík

Perem (P) nakreslete pouze obrys rohlíku (obr. 9).

Obrázek 9

Obrázek 9

A poté dokreslete srolování těsta. Koncové body křivek přitahujte na kotevní body obrysu rohlíku.  Využijte k tomu automatických vodítek, které vám body spolehlivě přitáhnou (Ctrl+U) (obr. 10).

Obrázek 10

Obrázek 10

Nyní máte tři kousky pečiva, ze kterých sestavte kompozici (obr. 11).

Obrázek 11

Obrázek 11

 

Kontura a srolované těsto

Vytvořte si kopii pouze obrysů pečiva a pomocí cestáře je spojte do společné kontury (obr. 12).

Obrázek 12

Obrázek 12

Vyberte Nástroj šířky (Shift+W) a tažením od křivky ji na hladkých křivkách lehce rozšiřte (obr. 13).

Obrázek 13

Obrázek 13

Konturu si nechte nachystanou bokem a vraťte se zpět ke kompozici pečiva. Křivky srolování rohlíku upravte také Nástrojem šířky (Shift+W). Ostrého zakončení docílíte přitažením táhel šířky zpět ke křivce (obr. 14).

Obrázek 14

Obrázek 14

 

Ostré stíny

Založte novou červenou vrstvu a nakreslete do ní u spodních okrajů pečiva směrem k jejich středům soustavu krátkých křivek (obr. 15)…

Obrázek 15

Obrázek 15

…a o něco delší sérii křivek k prasklinám na bochníku chleba (obr. 16).

Obrázek 16

Obrázek 16

Vyberte všechny křivky v červené vrstvě (Ctrl+A) a nastavte jim tloušťku tahu 2 body (obr. 17). 

Obrázek 17

Obrázek 17

Tyto křivky upravte Nástrojem šířky (Shift+W) tak, že body víc ke středu pečiva stáhneme do tvaru špičky (obr. 18).

Obrázek 18

Obrázek 18

Křivky si přesuňte z červené vrstvy, kterou budeme ještě potřebovat, do vrstvy s ostatní grafikou (obr. 19).

Obrázek 19

Obrázek 19

 

Stíny pod objekty

Vytvořte soustavu křivek okolo spodních částí pečiva a nastavte jim tloušťku 6 bodů (obr. 20).

Obrázek 20

Obrázek 20

Nástrojem šířky (Shift+W) křivky stínů opět dotvarujte (obr. 21).

Obrázek 21

Obrázek 21

Seskupte (Ctrl+G) všechny křivky stínu a vložte je do spod grafiky (obr. 22).

Obrázek 22

Obrázek 22

Vraťte se ke kontuře pečiva, kterou máte nachystanou z dříve, odstraňte její výplň a překryjte jí kompozici (obr. 23).

Obrázek 23

Obrázek 23

 

Klasy

Vytvořte menší kruh (L) a zkopírujte jej tak, aby se oba kruhy lehce překrývaly. Pomocí cestáře vytvořte jejich průsečík (obr. 24).

Obrázek 24

Obrázek 24

Odložte si jednu kopii zrnka na později. Druhé zkopírujte, přezrcadlete a lehce jej horizontálně vyoste, tak, aby se obě zrna částečně překrývaly. Pomocí cestáře je spojte do jednoho objektu (obr. 25).

Obrázek 25

Obrázek 25

Nástrojem šířky spodní část obrysu objektu rozšiřte a v menu Objekt zvolte nabídku Rozdělit (obr. 26).

Obrázek 26

Obrázek 26

Dílek několikrát zkopírujte nad sebe a dotvarujte do podoby klasu (obr. 27).

Obrázek 27

Obrázek 27

Vezměte si odložené zrnko, také jej Nástrojem šířky ve spodní části rozšiřte a opět zvolte Objekt > Rozdělit. Zrnko umístěte na vrchol klasu (obr. 28).

Obrázek 28

Obrázek 28

Okolo klasu Perem (P) nakreslete osinky. Nástrojem šířky je zešpičaťte a křivky rozdělte (obr. 29).

Obrázek 29

Obrázek 29

Hotový klásek několikrát zkopírujte a naaranžujte pod kompozici pečiva (obr. 30).

Obrázek 30

Obrázek 30

Pokračování v příštím díle.

Ukázka 1

Dnešní návod byl zaměřen na seznámení se s Nástrojem šířky, který nám umožňuje nedestruktivní dynamické tvarování křivky. V díle příštím jej opustíme a vyzkoušíme si tvarování objektů, pomocí nástrojů nabídky Efekty.

 




– reklama Seznam Sklik –


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *